tisdag, december 16, 2008

2008

Lena utvärderar året. Jag mä!

1. gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Åkte och tittade på Auschwitz-Birkenau.

2. höll du några av dina nyårslöften?
Nä.

3. dog någon som stod dig nära?
Nej, men tant D var på god väg.

4. vilka länder besökte du?
Polen.

5. är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Fast förhållande.

6. vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Dålig på datum, men resan till Auschwitz-Birkenau kommer jag inte att glömma.

7. vad var din största framgång 2008?
Att jag skrev klart min bok.

8. Största misstaget?
Att jag publicerade ovanstående bok på vulkan.se som är ett jävla bajsföretag.

9. har du varit sjuk eller skadat dig?
Nåt så jävulskt. Diskbråck, ambulans, sjukhus, knark, akupunktur...

10. bästa köpet?
Laptopen.

11. vad spenderade du mest pengar på?
Laptopen!

12. gjorde någonting dig riktigt glad?
Albaskruttan gör mig alltid glad! Och att jag fick vg på c-uppsatsen som jag skrev liggande med diskbråck fullknökad med morfin.

13. Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2008?
Sapphire med Nosey Joe and the poolkings.

14. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare och gladare för varje år som går. Lägger bajset bakom mig.

15. vad önskar du att du gjort mer?
Flörtat.

16. vad önskar du att du gjort mindre?
Klankat ner på mig själv.

17. hur tillbringar du julen?
Med mamma och hennes göbbe.

18. blev du kär i år?
Njae... Lite förälskad kanske men det har nog gått över nu. Bajskillar.

19. hur många one night stands?
Har slutat med sånt.

20. favoritprogram på TV?
Project runway!

21. hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag hatar ingen. Möjligtvis George Bush, men honom är det ändå snart bye bye med.

22. största musikaliska upptäckten?
Sidney Bechet.

23. något du önskade dig och fick?
förstahandskontrakt!

24. något du önskade dig men inte fick?
Fast förhållande. Men jag borde nog sluta vara så fixerad vid det och acceptera mitt singelskap.

25. vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Tror jag fyllde på en tisdag och repade.

26. finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Terapi, fler kompisar på öa och besvarad kärlek.

27. hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Old style!

28. vad fick dig att må bra?
dans, smärtstillande och päls angels.

29. vem saknade du?
Pappa.

30. de bästa nya människorna du träffade?
Sofia!

31. betyg för 2008?
Låt oss säga att maxpoäng är 10, då får detta året en... hmm...6:a. Sommaren var sisådär, ryggen är bajs och singel är bajs. Annars är det fint!




1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror vi åt tårta på din födelsedag, eller iaf i anslutning till den. Det var fina vädret och vi satt vid bordet utanför din gamla lya.
/Tant J