fredag, oktober 31, 2008

Hejdå gamla lägan

Hurra för hjältarna Björn och Ellen som bar bord igår! Och hurra att jag spontant stack in huvudet i det gemensamma köket i trappuppgången och frågade om de mot förmodan ville ha en bäddsoffa. "Ja! Du kommer som en räddande ängel! De här två killarna kom och spontanbesökte mig idag och jag har inte ens en matta de kan sova på!". Sagt och gjort. Killarna bar upp soffan en våning och vips var jag av med den.

Hurra!

Sen blev det mindre hurra när det tog 1 timma och 20 minuter att ta sig hem, en resa som brukar ta sisådär 30-45 minuter. Hejja västtrafik... Kom hem som en liten isglass och kunde inte sova inatt för jag var så genomkyld. Hej skolka skolan! Ah, då har jag hela morgonen på mig att städa.

Om man inte sover till HALV ELVA. Då hann man ingenting. Idag igen.


Inga kommentarer: