söndag, november 02, 2008

Jag är the klant of the day. And yesterday.

Skrev just ett jättelångt inlägg om fars dag.

Och sen insåg jag att det är om en vecka.

Man har inte så stor koll på sånt när man inte har någon. Far alltså.

Fast å andra sidan glömmer jag ju allt vad bemärkelsedagar heter oftast. Födelsedagar, mors dag, namnsdagar... julafton kommer jag ihåg.

Gårdagen tillbringades med att klafsa fast guldtapet på väggen.

Ungdomar, jag har ett tips. Tapetsera inte med guldtapet. Varenda ojämnhet i väggen syns eftersom den blänker, skarvarna syns SJUKT MYCKET, den tålde inte att borstas på, hela jag blev guldfärgig och den luktar kemikalier. Idag ska jag försöka justera de värsta skarvarna medelst skitliten pensel, pillakniv och tapetklister.

grrr.

Och huvudvärk. Igen. Så går det när man sörjer en hel vecka i förväg. På söndag utlovas dock en total gråtkaskad, så du som känner dig alldeles för munter, kika in om en vecka och läs världens sorgligaste inlägg.


Inga kommentarer: