onsdag, november 05, 2008

Jag bloggar för dåligt. I give you 4 blogginlägg in one

Hej jag heter Ozzy och jag och mina tre vänner behöver sovplats i Malmö natten mellan lördag och söndag!

--------------

Bah.

Idag har jag dåligt samvete för att jag inte åker hem och hjälper min kära mor passa mina kära brorsbarn. Jag KAN åka hem. Om jag stressar som fan. Men stress och Ozzy är ingen bra kombination, och jag har en känsla av att jag kommer sitta som på nålar tills jag sitter på bussen tillbaks till stan igen för att hinna packa och fixa håret innan färden mot Malmö (där vi inte har någonstans att sova) startar. Och då är man ingen bra barnpassarfaster. Och det vill man ju vara.

--------------

Idag är jag också sur för att jag läser historia och kastar bort mitt liv. På snart två veckor har jag läst *noll* sidor av kurslitteraturen. Det är så tråkigt det är så tråkigt jag försöker tycka att det är så roligt men det är så tråkigt.

Jag var på en liten lätt reunion med min handledare idag. Ååå aj lajk min handledare. Vi satt i bunkern och snackade lite skit och lite provrättning och sånt, och sen fick jag en kram när jag gick. Och han frågade "vad läser du nu då?" och jag svarade "historieteori och det är så sjukt tråkigt så jag nästan avlider" och då sa han "jasså?! det borde ju vara jätteroligt!" och då tänkte jag vad pysslar jag med. Eller är det bara så att man efter 3,5 års studier (med vg på 80% av alla kurser) blir skoltrött?

Men ejenklien vill jag bara skita i skolan och åka till bunkern och hänga med gubbarna. Eller vara hemma i mitt fantastiska nypimpade hem.

--------------

Idag har jag tre potentiella pojkvänner på pojkvänslistan. En sån måste man nämligen ha har min vän S (som behöver sovplats i Malmö på lördag!) sagt. Man kan inte gå omkring och tänka att man inte hittar någon att bli kär i. Man får se till att bli kär i. Så nu har jag tre små goa kills som jag går omkring och är lite småkär i. Det är trevligt. Hurra för småkär.

--------------

Idag har jag och Marina klafsat fast blommig tapet på en vägg ända tills vi upptäckte att rullarna var olika, vilket gjorde att trycket var mycket större på den ena rullen så jag måste åka tillbaka och få en ny rulle. Mycket bajsigt att inte bli klar. Idag heller. Meeeeeen jag fick pussa med världens just nu sötaste bäbis, Marinas och Goranes bäbis, som numera kan hångla tillbaka. Sen fick hon tuppjuck och misshandlade mitt fejs i tio minuter, och som den korkade vuxna man är så tycker man bara att det är charmigt att få stryk av en 7 (8?)- månaders bäbis. "Nämen, sätter du klorna i min näsborre och försöker fläka sönder den, hallegoooooooooo". Sen ser man sig i spegeln och ser Quasimodo och fnissar.

--------------

Och nu är klockan tio i tio och jag ska nog försöka teva mig trött. Man somnar ju av tv. Speciellt när man har ett guldhörn att sova i.


4 kommentarer:

Anonym sa...

somsagt, eller , jag har ju inte sagt det ännu men det vore jättefint om vi hade bott i en trea eller fyra istället för en ttrång tvåa på 51kvm. för hade vi haft en fyra med charmiga vinklar och dubbeldörrar till vardagsrummet och lite avskiljdhet så hade det varit skitenkelt att erbjuda sovplats till flera personer på en gång, då hade jag haft en säng stått där inne hela tiden, en som jag använt som läsa bok-säng och gästsäng.
Som det är nu har vi inte ens en gästräng för en person,

ååååååh, jag vill flytta till något större!!!!

//vandrarvild med storslagna drömmar

Anonym sa...

jag vill se bilder på pimpningen :-D fast..jag kan ju komme å hälse på åxå// Celusia

Anonym sa...

Vv- tanken är god i alla fall :O) Kom på Nosey Joe and the poolkings på Tangopalatset på lördag kväll så kan vi hänga :OD

Celusia - du är så välkommen så, änytajm! Bara jag är hemma så :)

// Ozzy

Anonym sa...

Vv- tanken är god i alla fall :O) Kom på Nosey Joe and the poolkings på Tangopalatset på lördag kväll så kan vi hänga :OD

Celusia - du är så välkommen så, änytajm! Bara jag är hemma så :)

// Ozzy