måndag, november 17, 2008

Oh my god livet livet

När jag för ett tag sedan skulle googla efter en tandläkare vid Munkebäckstorget var min översta träff att en tandläkare hjälpt till vid något rån vid Munkebäckstorget. Åhå tänka den unga Ozzy då, vilken trevlig omgivning hon bosatt sig i.

Tänker inte mer på det. Fram tills igår eftermiddag, då Ozzy begiva sig till Konsum för att införskaffa diverse förfriskningar till det ståndande årsmötet av gbgimpro.se. Väl inne i butiken strosa Ozzy fram och tillbaka, sökande efter diverse läckerheter att förpläga sina kära föreningskollegor med. Döm om hennes förvåning, då hon vid kassan märka att kön, som alltid brukar vara mycket lång, är längre än vanligt. Den äro sjukt lång. Och vims vims springer en kassörska hit och dit, och plötsligen äntra två securitasvakter butiken. Därefter låsa kassörskan ytterdörrarna, och vi som står i den evinnerligt långa kön uppmanas taga den lilla sidodörren ut från butiken då vi betalt våra varor. Ozzy står i kö länge och väl, och märker så småningom att farbror polisen dyker upp.

Summa summarum: hade Ozzy varit lite mer effektiv i sina söndagsrutiner, hade hon hamnat mitt uppe i ett rån av ovan nämnda facilitet.

Tack gode Gud att jag fastnade med marknadsföringen av Fula gubbar i word vilket försenade min söndag.

----------

Vad gäller Fula gubbar i word så haver jag nu sålt 30 ex. Ett till Lena och 29 till mig själv. Oh, the irony.

----------

Inatt kunde jag inte sova pga diverse stök och brök i hjärnan. Vi talar om den stereotypt Ozzyiga företeelsen "oroa sig i förskott över saker som man inte skola bry sin hjärna med". Vakna nätter generera ofta geniala skrivtankar. Så mitt i natten satte jag mig upp i guldhörnet och skrev. Skit. Nu när man läser det i efterhand.

Fan jag måste säga att jag har svårt att se mig själv som "poet". Så jäla pretto. Inte alls Ozzy.

---------

Idag är dagen då jag ska ta tag i mitt liv. Ta tag i studierna. Fixa sånt där som hängt över mig länge. Och vad händer? Jag minns inte vad det är jag ska göra. Typ... betala räkningar? Beställa tid hos sjukgymnasten vet jag. Skriva praktikrapport. Och... öhhh... uppenbarligen göra roliga saker som att blogga och prata skit på gbgimpros intranät. Åååååhhh vad jag förtränger det viktiga, byråkratiska och ordentliga livet just nu! Fast... det kanske man måste när det händer så mycket spännande saker i det riktiga livet, det obyråkratiska, personliga livet.

Och återigen så tänker jag inte säga mer om det. Just nu i alla fall.

Bara att ni är så fina, alla människor, och jag älskar er.

---------

Och att ikväll kl 22.00 kan ni höra mig i improradioteatern!



Inga kommentarer: