fredag, oktober 17, 2008

Dilemma

Hmmmmmm

Stockholms improvisationsteater söker kvinnlig skådespelerska med stor erfarenhet av impro.

Ööööhhh...

Såvitt jag vet är jag en av västra Sveriges mest erfarna kvinnliga improvisatörer. Kanske låter kaxigt men... det är nog sant.

Pedagogisk vana meriterande.
Hell yeah, snart färdigutbildad lärare med 15 års teaterpedagogande i bagaget.
Sångvana meriterande.
Hell yeah, karaokenörd, sånglektioner, Improvision song contest... you name it.

Mitt drömjobb. Förutom på ett plan. Det är i Stockholm. Ett års heltidstjänst i ensemblen. Skulle jag få det skulle det vara highway to the stars ungefär. Jag skulle förmodligen kunna leva på min favoritsyssla. Fast... det är i Stockholm. Och jag måste pausa i min utbildning. Och kommer inte kunna söka (och få) jobb som historielärare på min nuvarande praktikplats om ett år. Och jag känner bara två personer i hela Stockholm.

Well, man kan ju alltid söka. Så kan man ta ställning sen om man skulle råka få det. Fast... om jag skulle få det så skulle jag inte kunna tacka nej. Och om jag inte skulle få det skulle jag återigen ta ett plums ner i självhatarpölen som jag så skickligt undvikit ända fram till att jag sökte (och inte fick) jobb som skådespelare på ALV i vintras. Så jag kanske inte ens ska sätta mig själv i den sitsen?

Fast samtidigt kommer jag kanske bånka sönder huvudet mot en vägg om jag försitter chansen? Som jag kanske inte ens vill ha? BAH!


6 kommentarer:

Anonym sa...

Det är KLART du ska söka!!!!!!!!!!!!!!!!!

vad annars. Nej, det är inget alternativ, sök sök sök sök!!

//VV

Peter Madison sa...

Mäh, kom igen nu. Söööööööök.

Go girl go!

Unknown sa...

Sööööööööööööööööök..... du e grym!

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

klart du ska söka.

Rim sa...

Sök, sök, sök, sök!

Åh, jag glömde nästan:
sök!!!!