söndag, januari 31, 2010

Jag är påtänd hejhejjjj

Hurra jag är frälst! Igen! Nej tyvärr, inte den kristna frälsningssorten. Jag har varit på dansläger. Den vuxna versionen av skolresa till Årjäng, paddla kanot och busa med pojkarna.

Alltså dansläger is fanimig da jädra shit! Jag blir alltid helt kär. I allt. Att åka på dansläger är som att knö ner allt gött med danselidans, komprimera i en spruta och skjuta in rätt i venen. Sen är man hög på det en vecka eller fem.

Vägen dit var dock inte så yedra go. Vi åkte ju sj. Need I say more? Just nu på vägen hem står vi till exempel och häckar några hundra meter UTANFÖR Skövde för det är ett tåg som fastnat. No shit? Vad hände på vägen upp till lägret? Ett tåg hade... fastnat! Tadammm vi satt stenhårt fast i Södertälje. Kunde känna lukten av Stockholms central och tåget till Uppsala. Men ack nej. Sitt här och frys häcken av er istället kära medresenärer. Till slut var vi bara åtta pers kvar på tåget. Jag och två klasskamrater (danskamrater). Vi fick spuck. Tog taxi till Uppsala för den glada kostnaden av 1450 kronor. Som hittat! Väl framme var det dock fett värt varenda rutten peng. Tjofaderittan danselidans, inte mycket sovelisov innan det var kursdags dagen därpå. Gårdagen var dock mindre fantastisk, mest på grund av katastrofalt usel musik, och ett tag trodde jag nästan att det häringa lägret skulle bli min dansdöd.

Men... sen kom söndagen med fantastiska kurser och några fantastiska danser innan tåget hem gick. Lycka! Ååååååhåhåhååååå roooooligt! Så nu är jag helt speedad igen. Fått lindyfixen. I'm an addict, utan tvekan.


Inga kommentarer: