onsdag, januari 27, 2010

Jag älskar tydligen. Najs.

Jag älskar verkligen mitt nya jobb! Tänker att äntligen får jag göra något jag är bra på och samtidigt gillar. Och så tänker jag att jag kanske inte alls älskade att plugga när jag pluggade? Jo. Jag älskade att plugga. Också.

...

och... innan jag började plugga...

älskade jag att jobba på Liseberg...
älskade jag att jobba på Kulturlabbet...
älskade jag att vara arbetslös...
älskade jag att jobba på café...
älskade jag att plugga andra saker...

Hmmm... jag kanske helt enkelt bara är en älskande person? Det är ju faktiskt få saker jag gjort som daglig verksamhet som jag inte stortrivts med. Jag trivdes till och med i sommarjobbet på fiskaffären. Som fisken. I vattnet. Vi hade ju askul! Fast jag luktade kaviar hela sommaren.

Trivdes inte så jättebra på mitt första fasta jobb dock. ICA. Fast de första åren trivdes jag som fasen. Det var bara sen när "alla andra" gjorde karriär, pluggade och åkte utomlands som jag började vantrivas. Ville utvecklas.

Så då gjorde jag det. Hejja mig.


Inga kommentarer: