måndag, maj 18, 2009

Ozzy aka Marcel Proust - På spaning efter den tanke som flytt

Var på en sista handledning för uppsatsen idag. Om en vecka ska den vara klar.

Och idag är kroppen full av protester. Trött, ont i huvudet, ont i ryggen... Hjärnan är som halvfärdig fudge.

Sitter i läsesalen på UB och försöker fånga tankarna. I 45 minuter av den 75 min långa handledningen lyckades jag hänga med, var klar i tankarna. Sen var det kört. Kroppen skrek efter mat, kaffe, socker, vila. Så jag satt kvar, försökte fokusera, sen raglade jag ner till café näckrosen och värmde mat, drog i mig en kaffe och en godisbit. Väntar på att drogerna ska kicka in och undrar om det är farligt att ta en Sumatriptan Actavis drygt tre timmar efter man tog den förra. Man får ta två om dagen. Men det står inte hur tätt. Får man ta en till då? Försöker fördriva tankarna en stund till, försöker ta bort blicken från den blänkande pillerpaketen.

Raglar till läsesalen. Som har supit bort mitt källmaterial. Men jag har att jobba med ändå, uppsatsen är full med klotter från handledaren, så nu sitter jag och försöker redigera. Och... tankarna är utom räckhåll. Jag ser dem skymta i bakgrunden. Det var nånting med att Sverige är neutralt... som jag ska ha med nånstans... i... metoden? Inledningen? Minns inte.

Chattar med Tant Johanna och berättar om mitt bajsiga bajsiga humör för dagen. Lackade nästan ur på en kärring på vagnen som tvunget skulle sitta bredvid mig trots att sätet bredvid mig var fullt av mina väskor och datorn, och det fanns massa lediga runt omkring. Jäfla säring. Och sen höll jag på att spy när en gubbjävel petade näsan offentligt. På allvar. Spy på vagnen. Yeah. Het dag.

Springer på seminarieledaren från terminens första halva. "Hur går det för dig?" Jotack bra, fast just idag vill jag hänga mig.

Jag vill bara åka till dansen nu. Vill inte sitta här och försöka fånga tankar. Som att försöka greppa ett rökmoln. Jag ser det men kan inte ta i det. Och sen ska jag åka till sjukgymnasten och få en utskällning för att jag sitter fel, står fel och bär för mycket saker.

Jäfla säring.


Inga kommentarer: