tisdag, maj 26, 2009

Amorös eller celibös?

Bestämde mig för några veckor sen att jag helt ska sluta fundera över huruvida jag vill ha en partner i mitt liv eller inte och istället bara vara. Kan inte låta en sån sak ta så stor plats i mitt liv. Och sen vart det VM i ignorera alla killar i några veckor. Dessutom har vissa killar på sistone visat sig vara bajskorvar, varav Ozzys gamla bitterhet har ramlat över henne, och hon har undrat om det är dags att gå i celibat majeur.

Och så går jag till min lilla terapeut (som är helt griiim för övrigt, fan vad nöjd jag är, och hon tycker jag är helt griiiim som utvecklas som fan) och pratar om killar. Ozzy konstaterar att det finns många bajskorviga killar. Fast det finns några bra också. Men dom är ju paxade. (Surprise?)

Hur som helst. Ozzy har pratat klart med sin lilla terapeut och sätter sig på vagnen för att åka till Ellen och fika bort eftermiddagen. (Hon får göra sånt nu när hon har skrivit klart sin c-uppsats.) Och, helt oförhappandes, när hon åker förbi Top Shop så känner hon att hon nog är lite förälskad i en kille hon känner. Ojdå. Förvånande. Sen tänker hon att hon inte behöver dra igång världens maskineri för det, tänker färdigt tanken, och sen tänker hon andra tankar om andra saker.

Fast... Sen blir hon förälskad två gånger till samma dag. I andra killar. Bland annat en som hon verkligen inte vill ha ejenklien.

Ähum. Jag vet inte... är min terapi FÖR effektiv?


Inga kommentarer: