torsdag, maj 07, 2009

Nyförälskelse...

Jag blev lite nykär i bloggen efter renoveringen. Jag har konstaterat det förr, men vill återigen påpeka att man blir lycklig av pimpning. Mitt hem blev ju till exempel mycket lyckligare efter pimpningen. Jakob blev lycklig igår när vi började planera pimpningen av hans blivande hem. Tant Johanna blev lycklig av gårdagens hårpimpning som Ozzy utförde på henne. Och så vidare.

Jag menar inte att man alltid måste gå omkring och vara stylish eller ha ett stylish hem, jag menar bara att lite pimp kryddar tillvaron. Och skapar lycka. Å andra sidan kan det vara lika lyckoskapande att un-pimpa. Idag till exempel vågade jag vägra pimpning inför sjukgymnastbesöket. Håret hängde som öronen på en... ja vad heter de hundarna då? Mjukbrallor. Gummistövlar. Aaaahhh.

Sprang förbi Ellens butik på vägen hem och knäckte en thai, och hon frågade hur det går med hetslistan. Jotack hyfsat!

Deklarerat företaget - check
Färga håret - check
Doktorn - check
Lindyundervisning - check
Spelat impro i Skövde - check
Dansat - check
Bakat - check
Städat - check
Fyllt år - check
Ätit upp nästan alla kakor - check
Ätit tårta så det sprutar ur öronen - check

Avstyrde lite grejer, till exempel repa impro och jobba. Såna viktiga saker får jag göra i ett tråkigare, mindre stressat liv, till exempel nästa vecka. Men hmmm... då ska vi se... vad återstår på listan...? Ah. Fest fest fest fest fest. (Jag får betalt för ena festen dock och måste lyssna igenom sjukt mycket musik och bestämma mig lite för vad jag ska spela.)

Och just det ja... c-uppsatsen var det ja. Och så var hetsandningen uppe i halsen igen.

MEN, ändå, det är dags för en gammal favorit i repris! Dagens låt!

Dagens låt är Koop - Come to me, en riktig gladlåt. Men titta... vad är det de dansar i bakgrunden på videon? Men... men... det är ju lindy hop och Charleston! Och... och... det gör ju jag mä! Hurra!



1 kommentar:

Unknown sa...

Jaaa det är väl underbart att ansiktslyfta saker....