måndag, april 06, 2009

Ska man gaska upp sig med lite dans?

Nu har jag bölat ut ett gäng elände och försöker gaska upp mig igen efter förra inlägget. Håller inte med min sjukgymnast om att gråten inte ska få ta över mitt liv. Klart att det inte ska få ta över, men gråt måste ut annars blir man knäpp.

Det är jag ju å andra sidan ändå.

På tal om att gaska upp sig, vad är det för uttryck egentligen? Gaska upp sig? Finns det över huvud taget? Kollar SAOB. Jadå. Sprit, fest osv. Och gaska upp sig = muntra upp sig.

Ikväll är det dans, och eftersom jag har så jävla ont överallt överväger jag att skita i den ikväll. De flesta som bjuder upp mig nuförtiden är följare och tunga som kylskåp att flytta runt på. Det orkar inte Ozzys rygg. Så Ozzy nobbar och känner sig elak. Men hur fasen säger man till en vän eller en trevlig människa att man inte vill dansa med dem för att de är så tunga att flytta på att det skär i ryggen? Ganska hård kritik ju...

Dessutom är det inte riktigt lika kul längre. Eller just nu. Har ingen lust. Har ingen lust med nånting. Vill bara ligga med datorn i knät och titta på project runway. Men jag måste ju motionera. Så jag kanske ska gå i alla fall. Men det är inte bra när något roligt blir ett tvång eller något man bara gör för att. Å andra sidan så har jag ju ett flertal gånger gått dit helt nertryckt i skorna och gått därifrån några timmar senare lätt som en fjäder.

Bah. Måste väl göra mig i ordning dårå.


3 kommentarer:

Ox-en :) sa...

hoppas du fick dig några läckra "ox"-turer även om jag inte va på plats. :)

Kjam!

Fröken Finurlia sa...

Jag lovar att vara lätt som en fjäder om du vågar dansa med mig. =)

KuriÅsa sa...

Ox-en, ja det blev några goa danser, men jag saknade ox-movesen.

Finurlia- Klart vi ska dansa! Fast du var ju inte där igår. Väl?