torsdag, augusti 21, 2008

Teknikens under!

Imorrn ska jag äntra Ellens och Markus bil och bege mig hit. Men hur i hela fridens dar hittar man till en liten liten håla som Svabensverk?

JO!

Man går in på vägbeskrivningar på hitta.se och får en sjuuuukt detaljerad beskrivning!

1) Karta på centrala Göteborg. (Hitta förutsätter att vi åker från centralen.)
2) (vägskylt med pil åt höger) Sväng höger in på Kruthusgatan, kör 480 m.
3) (vägskylt på rodell, vägskylt på rakt fram) Ta andra avfarten i rondellen in på Stadstjänaregatan, kör 34 m. (Här kan man kanske börja tänka att beskrivningen är VÄL detaljerad? Jag som inbiten Göteborgschaffis fattar noll av beskrivningen, fast jag vet precis var vi är om jag kollar på kartan.)

Sedan fortsätter det i samma detaljerade stil tills vi kommer fram till

7) Följ skylt mot Gamlestaden, Stockholm, kör 223,6 km.

Du är nu i Laxå kommun

9) Fortsätt, kör 130 m. (Behövdes punkt 9?)



Om man räknar på det så kommer vi enligt hitta.se åka 52 mil och 954 meter imorgon. Exakt. Om vi åker från centralen. Och inte stannar och fikar/käkar.

Det kommer vi GARANTERAT att göra! Hur lång tid tar det att köra 53 mil? Eller, förlåt, 52 mil och 954 meter.

Fem timmar bestämde jag nu. Eller 5,3 timmar. En timme per 10 mil är en bra tumregel.



2 kommentarer:

... sa...

När jag flyttade från sthlm till gbg körde vi från stan ca halv ett och var nog framme vid halvåttatiden på kvällen. Stopp då för lunch och diverse inköp av vatten eftersom det var typ 25 grader varmt och lastbilen inte hade ac..så lite snabbare kan det nog gå, men inte fem timmar, det tror jag inte på...sorry...;O)

Anonym sa...

Åk några mil från Laxå till och hamna i KUMLA så kan du se var jag växte upp :)

//V-V som ska ut och gå i regnet nu