söndag, augusti 17, 2008

Same procedure as last year? Same procedure as every year, Ozzy.

Sista dagen på sommarjobbet, och i vanlig ordning brakar helvetet löst.

Lilla bråkstaks-boenden har varit uppe halva natten, bestämt sig för att "flytta" (till obestämd ort, obestämd lägenhet, kanske parkbänk?", och packat ner diverse viktiga saker (handduk, fotboll, pinnar) i påsar och bestämt sig för att dra åt Häcklefjäll.

Kanske glömmer han nattens infall?

Ack nej.

Frukost.

Sen ska han flytta. Undersöker flyktvägar i den låsta korridoren. Får spel. Sparkar. "Jag vill flyttaaa!" Hela morgonens energi går åt till att försöka trixa till hjärnan så att han kommer på bättre tankar. Övriga boenden får mindre tid. Själv skulle jag dra till affären vid tio för att handla nåt att äta, jag dör av svält.

Klockan är tolv. Ozzys mage är tom. Och nu sitter två kvinnor i sina bästa år och ylar "FIA MED KNUFF!".

Så ni får ursäkta mig.

Jag måste fia.


Inga kommentarer: