torsdag, augusti 28, 2008

Så fort kan det gå

Igår åkte Carl ut från atavahuset för han var för tråkig. För han var sjuk. Så hans fönster var stängt på grund av sjukdom.

Det var nog jag som smittade honom. Yey mey!

Igår skrev jag kontrakt på nya lägan. Och insåg att världen inte är all inclusive när man inte bor i studentlägenhet. Hade glömt det. Det är ändå... hmm... sisådär fem år sedan jag bodde i en "vanlig" lägenhet. Ahaaaa... strömmen ingår inte nä... sånt måste man fixa själv... Nån som har tips på någon billig elleverantör? Ahaaaa... det är gasspis så man måste ha gasleverans också. Och just det... INTERNET!!!! Hjälp! Jag kan ju inte leva en dag utan internet, tänk om det glappar som det gjorde i förrförra lägan där vi fick vänta i två månader på vårt bredband... Fast det var ju å andra sidan under bredbandets istid, sisådär 8 (!) år sedan. (8!!! Jag och Jakopp flyttade ihop för typ åtta år sedan!!! Om det inte är mer. Det känns ju som igår.)

Dagens fokus är - förutom snoret som rinner ur näsan, vätskan som rinner ur ögonen och feberyrseln som susar i huvudet - att fixa bredband och ström. Jaha. Man vet ju hur servicen är på diverse supportplejs, så det här lär väl ta hela dan.

20 minuter senare har jag mobilt bredband, ström och gas.

Det var väldans, så lätt saker och ting går när man ska KÖPA något! Men när man ringer tre för att fråga varför man inte kan skicka mms på hela sommaren så har man "plats.... 1879.... i kön". Märkligt - och irriterande - fenomen.

----------------

Dagens existentiella fråga lyder: Varför har ingen uppfunnit snortampongen?


Inga kommentarer: