måndag, januari 21, 2008

Swooosh sa det bara

Börjar ny kurs idag (litteraturvetenskap wehoooo rooooliiiigt), men inte förrän 14:15. Morgonen går därför under fix och trixtema. Skicka ut nyhetsbrev till ensemblen i Göteborgs improvisationsteater, stans absolut roligaste och bästa teater! Skicka fakturor för mitt eget företag. Kolla om jag fått in betalningar. Inser att det är nytt år, och alltså dags att skapa en ny mapp för förra årets fakturor. Och inser att jag har haft mitt företag i fem år. FEM ÅR! Fem fuckin jävla år!!!

Tiden går så sjukt fort.

Fick också lite perspektiv när jag förra helgen på auditionen mötte Tomas som jag spelade Mästaren och Margarita med för några år sedan. Han blev pappa i samma veva. Ja just det, hur gammal är din unge nu då? säger jag och tänker 3-4 år typ.

...... Åtta. Hon går i tvåan. Det är alltså åtta år sedan vi spelade Mästaren. Ghah.

Och brollan fyller 40. Så det blir 40-årskalas. För min BROOOOOOOOR! Men hallå! Min bror ska köra epatraktor, snusa, lyssna på hårdrock och träna taido. (Nej vi växte inte upp i en tätort om man säger så.) Nähä... han har visst tre barn, eget företag, hus och tränar sonens knattelag i fotboll.

Och igår var vi på musikquiz på Notting Hill. För ett tag sen var vi jämt där, men nu var det ett tag sen jag var här, säger jag och tänker att det var väl ett par månader sen kanske. Och räknar ut att jag inte varit där sen tidigt i våras. Alltså nästan ett år sen.

Tiden går så tokfort. Så tokfort att jag inte hinner sitta här längre för jag måste rusa iväg och börja nya kursen. Rajjdidajj.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad ånkar du för? Det är ju JAG som har ena benet uti graven.
:D

KuriÅsa sa...

Jag ånkar inte, jag bara förvånas över att jag inte märker hur tiden bara springer. Ejenklien är det ju ganska gött att bli äldre och klokare. Enda nackdelen med att bli äldre är mer och mer hängande form på ett antal olika kroppsdelar samt att huden liksom följer med när man försöker smeta på underlaget när man sminkar sig.

Jag övervägde idag på allvar för första gången i mitt liv att köpa en anti-rynk-kräm. Bah!

Ok då. Ånk.