söndag, januari 27, 2008

Ett ufo har kraschlandat

Nu har jag arbetat aktivt med anti-cocooning i en vecka. Hösten gick ju i kokongens tecken. Stanna hemma, träffa ingen förutom dansfolket och improfolket och skolfolket. Men nu har jag varit duktig i en vecka. Musikquiz. Föllsedagskväll på krog. Öl med gammal vän. Stor brakfest. Allt medhunnet på en vecka. Resultat?

Jag vill vara hemmaaaaaaaaa!

Jag blir så ledsen av världen ofta. Hittar inte min plats. Är sjukligt blyg i sociala sammanhang men låtsas inte om det, vilket gör att jag bara blir konstig och koko och uppraggad av jättekonstiga människor som jag inte vill ha och hamnar i konstiga diskussioner om konstiga saker.

Gårdagens brakfest var en riktig höjdare. Egentligen. Förutom att jag gick dit utan sällskap. Och gick omkring och kände mig som ett ensamt ufo nästan hela kvällen, trots att jag kände flera stycken på festen.

Jag är ett ufo. Ett bittert ufo.

Dagens helt galet bra musiktips är POST som verkligen borde få ett skivkontrakt omgående. De är så bra så jag får ont i hjärtat varje gång jag ser dem live. Igår till exempel. De spelade i vardagsrummet på brakfesten. Kvällens absoluta höjdpunkt. Sångar-Urban har århundradets hetaste röst.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Okej om du tycker dig vara ett ett ufo, men inte behöver du vara ett bittert sådant =)

Anonym sa...

Kan bara instämma i din beskrivning av dig själv förutom att det nog e mig du beskriver i stort...
Fast inte tycker jag du verkar bitter. Jag e stundtals arg, men inte bitter direkt.

Kram Sara P