torsdag, januari 17, 2008

Hela världen behöver ha en Jan

Häromdagen på fejjan fick jag en inbjudan till ett event. Man ska stänga av strömmen mellan 20-21 på lördag. Gött tänkte jag, precis det ska jag göra! Grymt orolig för den globala uppvärmningen och vår extrema överkonsumtion av allt. Framförallt elektricitet.

Och sen tänkte jag på att jag alltså ska sitta helt ensam i en kolsvart lägenhet och stirra i en timme.

Och sen kom jag på att det dessutom är stjärnorna på slottet precis då. Janne Malmsjös dag. Jag ÄLSKAR Janne Malmsjö. Inte så att jag köper alla hans skivor och sånt, men fan vilken go och glad göbbe! Och faktiskt... jag började skriva dagbok när jag var sex år. På första sidan står det ungefär såhär:

jag vaknade sen gik jag up o lysnade på hela världen behöver ha en sång med jane malmsjö och halå hela pressen med chattanooga

Jag måste ha kollat upp stavningen på Chattanooga. För det kan man ju inte stava rätt till om man inte kan stava till Janne. Dagen därpå står det ungefär såhär:

jag vaknade sen gik jag up ok lysnade på minimotorbajk med jane lucas och hela världen behöver ha en sång av jane malmsjö sen gik jag till thomas med äggost å vad glada dom blev

Dagen därpå:

jag vaknade sen gik jag up o lysnade på hela världen behöver ha en sång med jane malmsjö sen sa mamma att vi ska åka til henån för jag ska få en sindi å vad glad jag blev!

Janne Malmsjö var kungen även då. Minns att jag diggade loss fett till "Vår bästa tid är nu". Jag tycker fortfarande den är helt grym. En skämslåt kanske? Och på lördag ska han rula på slottet. Och jag ska stänga av strömmen. Eller ja... släcka alla lampor kanske. Och stänga av kyl och frys. Men teven?... *ånkar*


5 kommentarer:

Anonym sa...

Det går väl i repris? Jag skrev vykort till Chattanoga (jag kan inte stava till det) att jag tyckte dom var bra, sen fick jag ett vykort med en hälsning och deras autografer.
/P

Anonym sa...

Jag tror Malmsjö är hos Robin på teve i dag. På tal om Malmsjö så såg jag ett helt underbart program från typ 1962 som jag inte minns vad det hette, Malmsjö var med i en stafett i en simbassäng och han såg väldig ung ut..
/P

Anonym sa...

Men alltså, stänga av strömmen skulle man väl inte göra förrän den 29 mars?

KuriÅsa sa...

Grymt med Chattanoogaautografer!

Ang. strömmen - Kanske? Änywho kom jag på det halv nio när jag redan legat och kollat på Malmsjö änd frends i en halvtimma, och då var jag för lat för att ens släcka lampan i sovrummet. Dålig miljö-Ozzy.

Anonym sa...

Hittar jag dom kan du få kolla på dom...
/P