torsdag, januari 10, 2008

Absolute tvångsblogg 2008

Det hänger många obesvarade frågor i luften just nu känner jag. Inte i mitt liv, men i mina läsares. (Ni typ tre som orkat hänga kvar sen min bloggharakiri).

Det senaste sajkots mystiska manöver - att ta bort mig från kompislistan på facebook för att jag inte skulle "hamna i trubbel" bemöttes av mig på följande sätt:

  1. Besvarade hans fejjanmail med; "Jaha, det låter ju skumt, sajko och konstigt, men du har säkert en bra anledning. Hoppas allt löser sig. Kram"
  2. Sprang därefter på ovan nämnda sajko och hälsade honom med frasen "Hallå skumma killen!"


Manöver numero ett bemöttes med tystnad. Manöver två bemöttes med "Jaaa, jag vet. Men det beror på ett visst självmordsbenäget ex, och i onsdags var det så illa så att jag bara rensade så hon inte ska få för sig nåt". Sen ville jag inte höra mer, utan bjöd upp till dans istället. Jag tänker ändå inte gifta mig med honom. Inte ens hångla. Inte ens flörta. Har till och med ignorerat ett antal fylleflörtningar från hans sida. Han osar ryggsäck.

---------

Mitt liv den senaste tiden har präglats av två företeelser.
  1. Jullov liggandes i horisontalläge spelandes Rise of Nations och Diablo i moderns soffa.
  2. Tokhostande i moderns soffa, stundtals dämpad av moderns nya killes hostmedicin à la morfin.
  3. Nästan tillfrisknande från hosta - som följs av helt galen förkylning med dito soffläge i egen soffa.
  4. Insikt om att jag har förbannat dåligt immunförsvar.
  5. Undersökningar om hur man stärker sitt immunförsvar.
  6. Intagande av kopiösa mängder frukt.


Antioxidanter is da shit. Borde knäcka en rödvinare bara för att.

Mitt liv den senaste tiden har förutom ovanstående två (fem?) företeelser präglats av att jag ska söka mitt första skådisjobb sen 1800-talet ungefär. Jag ska alltså göra AUDITION! Jag ska spela en MONOLOG för en JURY! Har nästan glömt hur man gör. Men, när jag började repa in monologen så insåg jag... fan vilken bra skådis jag är. Varför har jag inte blivit skådis? (Svar: För att jag inte kom in på scenskolan för att jag inte hann repa in den förelagda monologen till tredjeprovet samma år som Sara Sommerfeldt kom in. Vi hade gått i samma klass, LÄTT, om jag hade gjort något annat än en pinsam och stel bajsmonolog. Hade jag dessutom tyckt om att sälja mig själv som en produkt samt att fjäska för folk jag inte känner bara för att de kan ge mig ett skådisjobb så hade jag nog varit hemma.) Men, skummast av allt: De som sitter i juryn på lördag består till 85% av polare. Så jag ska alltså bli bedömd av polarna. Och bli anställd av polarna. Alternativt bli ratad av polarna. Polare jag inte träffat på flera år. Hoppas man hinner hejja på dem innan, annars blir det ju megaskumt. Heeeeeeeej!.... äää jag ska bara spela min monolog först så kan vi kramas sen?




3 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas det går kalas på din audition -eller ska man säga 'bryt ett ben'?

Anonym sa...

Hm varför är det så förbaskat svårt att "fjäska"... Jag känner igen mig...
Är vi månhända kuvade under Jantelagens tunga ok? Blä, känns inte riktigt bra!

Spark där det behövs till på lördag!

Sara P

KuriÅsa sa...

anonym - fänks

Sara - vet inte om jag kallar det fjäsk. Mer... konstig sits att träffa gamla kompisar som sitter i en jury som ska bedömma en. Och fänks för sparken!