söndag, december 31, 2006

Årskrönika

Ä vad fan! Jag vill också göra nyårskrönika som www.syrransgranne.se gjort. Fast jag vill göra en personlig. Jag skiter väl i omvärlden! Jag bryr mig bara om mig själv. Just nu i alla fall. Just vad gäller årskrönikor i alla fall.

Januari: ...... Och genast fick hon hjärnstillestånd. Hur ska man kunna minnas vad man gjorde i januari? Nä månadsgrejen går bort. Lista istället?

Årets höjdare!

  1. Komma tillbaka till improgruppen efter ett halvårs vila
  2. Ta en vila från improgruppen
  3. Spela ORD
  4. Vg på allt hela vårterminen
  5. Börjat hänga mycket med fittklubben (ett namn vi fick under den beryktade Danmarksresan) (å fy fan vad tråkigt att jag bara kommer gå i samma klass som halva fittklubben när nästa termin börjar!)
  6. Tappat otroliga 10 kg! (fast nu har jag nog jul-trindat till mig några igen, men de ska bort!)
  7. Spela in reklamfilm
  8. Augustilönen

Det bidde sju höjdare. Här kommer årets dippar!

  1. Bli kär och brädad om och om igen
  2. Springa in i väggen
  3. Jobba ihjäl sig över sommarlovet
  4. Inte få nån egen lägenhet
  5. Inte ha tid att träffa mina vänner
  6. Insikten om att jag är mentalt störd som inte kan vara mig själv när jag umgås med någon jag är kär i

Å! Bra-grejorna vann! Hurra! Nu dags för årets:

Årest snyggaste köpta plagg: De dyra dyra skorna som jag hade på bild i bloggen i ... oktober?

Årets karaokelåt: Were not gonna take it

Årets godaste mat: Strutsfilé med drambuiesås och klyftpotatis lagat av mig och morsan på hennes 65-årskalas

Årets äckligaste mat: Slemmig billig kycklingfilé från Eldorado tillagad av mig själv i oinspirerat tillstånd

Årest överraskning: Brott och Straff av Dostojevskij är lättläst!

Årets dryck: Pulverkaffe i stulen Condecomugg

Årets hunk: Urban! (Sorry, inte Urban i klassen!) Varför är du upptagen?

Årets tvprogram: Americas next top model!

Årets tv-besvikelse: Nya säsongen av Lost

Så nu tog det slut i hjärnan. Gott nytt år!

Inga kommentarer: