tisdag, december 19, 2006

Jag skäms

Jag skäms för att jag bloggar så sällan nu. Det är som att hela jag har tagit jullov från allt i hela världen. Fast jag har ju inte ens jullov än. En lektion kvar. Och sen när jag väl har jullov har jag en massa massa grejor att läsa. Fast jag har tagit jullov ändå. Har tagit jullov från att sköta mig med maten, har tagit jullov från att hjälpa mamma skaffa en laptop, har tagit jullov från att ta hand om disken som aldrig blir färdigdiskad. Orkar inte! Kan det inte bara bli jullov nu så hjärnan får varva ner lite?

Dagens coola grej: Var och kollade när The Carling family (www.gunhildcarling.net) spelade på oceanen och folk dansade swing och charleston och lindyhop till. Fan va fräna dom var. Dom som spelade alltså. Dom som dansade var duktiga. Alla utom jag. Jag var inte så duktig på att dansa. Fast grym för att aldrig ha dansat förr. Fick en väldigt tålmodig och snäll snubbe som visade mig några sjyssta moves. Roligt. Nu behöver jag bara en kille så jag kan tvinga honom att gå lindyhop-kurs med mig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Eller också går du en lindy-hop kurs själv. Det finns många killar där...! (West Coast Jitterbuggers...buggers? uppe i södra Guldheden, på forum.) Billigt är det också!

Anonym sa...

Bloggning, precis som all annan konstnärlig verksamhet tenderar att komma i skov. Emellanåt blir det helt tyst, men så plötsligt vaknar det till liv igen.

Detta förutsatt förstås att man inte skaffar sig ambitioner och tvingar sig själv att dagligen pliktskriva minst ett inlägg, men då kanske man har lämnat det lustdrivna och gjort det till ett jobb istället.

Skäms icke! Det är bara du som kan bestämma nivån.

Anonym sa...

ååhh..jag å Jenny snackade just om lindyhop idag :-) hon vill åxå gå.. fast hon ju inte kille... å inte jag heller

KuriÅsa sa...

Jag har hittat en kille som vill gå lindykurs med mig! Hurra! Robert my dear friend som dessutom är dansnörd. Så nu ska jag knö in en grej till hurra...

Anonym sa...

Det finns en variant på Bingo i Danmark som heter Banco. Men där kan man bara få bingo vågrätt eller om det var lodrätt, eller på hel bricka. Jag är totalt ointresserad av bingo, men i alla fall...
Ilby