måndag, december 11, 2006

Film å stress å jul å rygg å vil-exil

Ja kära fans, vi fick jobbet! Ett av dem. Vi ska illustrera antivirus. Och det kommer inte sändas på tv, det ska bli en webreklamfilm. Mer info kommer senare. Såhär kommer den bli:

Fem pers står på led med ansiktet mot kameran. Den längst till höger nyser och blir förkyld, nyser sedan på personen till höger, som blir smittad och smittar nästa i ledet osv. Till sist når smittan Telianen (ja Teliareklam nu kan jag avslöja det tror jag)(synd om mig om jag inte får det?)(nä) som bara tittar på den smittade personen, och sedan knockar smittpersonen. Då trillar alla smittade omkull.

Det tar kanske femton sekunder. Bra timpeng.

Jag har för jävla ont i ryggen för övrigt. Kanske skulle ta och ringa fabbror doktorn snart...

Nån mer än jag och Rim som hatar vädret from dö båttåm of our harts?

Nån som älskar julsången Ave Maria mer än jag? (mig?) Alltså den braiga versionen, inte den dåliga. Finns två ju. Nu önskar man ju att man kunde skriva i noter så att alla fattade vilken jag menade. Eller ska jag skriva "det är den här Mariiiia Mariiiiia"

Jag måste ringa syskonbarnen och få önskelistor också. Köpa julklappar. Glömt sånt. Hinner inte. Ska ju vara antivirus ju. Och after work impro på fredag dessutom. Och måste hämta ut Dolly-biljetterna också. Och gå till doktorn också. Möcke nu. Som vanligt?

Helgen skulle föreställa vilo-exil. Jag tvångsisolerade mig hos mamma på landet för att INTE kunna åka nånstans och inte gå ut och inte göra andra stressiga saker. På lördag kväll gick jag ut i alla fall. Och sov bara sex timmar igår natt. Ingen bra exil. Jag är dålig på att exila. Gimme jullov.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Varför måste det alltid vara impro när jag jobbar kväll???
Vet du om det är några improkurser i Göteborg till våren? Jag måste, måste, måste gå improkurs!
Kul det där med reklamflmen!
Det är bättre med lite exil än inget. Du får göra som jag om du behöver sova. Lägg dig på en soffa och säg att du bara ska vila lite. Sedan sover du i tre timmar. Minst. Speciellt om du egentligen tänkt gå och träna.
Ilby

Anonym sa...

Obs! Med våren menar jag januari.... Inte april, även om det är bättre än inget...

KuriÅsa sa...

Ja det vet jag! För vi i gbgimpro ska ha kurser! 17-18 februari- nybörjarkurs, 10-11 mars nybörjarkurs och 14-15 april kurs i games. Anmälan 031-7071800. Jag kommer hålla i en av nybörjarkurserna, vet inte än vilken av dem. Hepp!

Anonym sa...

Oki doki såg ett mejl om det, tack. Har dock gått nybörjarkurser och även fortsättning. Men Games tänker jag anmäla mig till. Och kanske en nybörjarkurs i alla fall... för att inte få allt för svår abstinens.
Ilby

Anonym sa...

Åhh i hate the väder så in uta hälväte!!! Och jag vill OXÅ gå opå DOLLY!!! grr.. pengar.. tror det är slutsålt också.. sent ute som vanligt!! fast nu börjar jag faktiskt längat på riktigt efter dig.. för jag skulle gärna ses snart! men en glad plus som vill ses, plus en annan glad plus som vill ses måste ju bli ett enda stort glatt minus som inte ses.. .. hä.. blev knöligt... men tänk om det funkade så med kilo.. plus plus plus blir minus... (tar patent på den...tror jag )

Anonym sa...

Jag hatar vädret från the bottom of the bottle.