onsdag, december 06, 2006

Blandade tröttinlägg

Det är märkligt hur många blogg-uppslag man får under en dag. Det är minst lika märkligt hur lätt man glömmer ALLA blogg-uppslag.

Idag var jag fjortis. Jag skolkade. Gick till skolan, var med första passet innan kafferasten, sen gick jag hem. Föreläsningen handlade om varför vi ska läsa norska och danska. Och just idag kände jag att det skiter väl jag i. Jag lär mig det för att universitetet kräver det. Idag är jag alldeles för trött för att vara ambitiös och veta varför jag ska undervisa i just danska och norska. Det står i kursplanen. Det räcker för mig.

Ja, idag var jag med om just ett av de där små irritationsmomenten jag nämnde i förra bloggen. Jag har länge gått och haft ågren för att jag inte ringt mamma på länge, och tänkt att "jag gör det snart, när jag är lite piggare". Idag ringde mamma. PRECIS när jag hade somnat! (Har haft sjukt svårt att sova senaste tiden, ligger massa massa timmar efter med sömn.) Pratade med mamma en liten stund, och sen var jag klarvaken igen. Sätter på Seinfeld på låg volym på datorn. Bästa sättet att somna. En halvtimme senare är jag nästan helt bortdomnad. Då vaknar Jakob och går på toa. Inte så att han väsnades. Men när jag är såhär svårsövd så vaknar jag av ALLT! Raglade upp, pinkade, stöp i säng igen. Somnade! Och sov TRE FUKIN TIMMAR! Mitt på dagen! Hurra! Så nu känner jag mig NÄSTAN ikapp igen! Borde göra en massa viktiga saker som jag inte orkat på länge, typ laga mat. Fast... jag är rätt trött alltså... lutar åt en go kväll framför tv:n. Jädra skit att man måste laga mat. Hatar mat. Snälla, uppfinn måltidspillret som gör en mätt för en hel dag.

Inga kommentarer: