torsdag, december 07, 2006

Blandad kompost

Alltså filmkrönikan idag! De djupanalyserade JACKASS!!!! Hur pretto får man bli? "Alltså när man tittar på det här, så skrattar man lite, men ligger det inte en oerhörd sorg under alltihop?" "Han Steve O, han är ju faktiskt utbildad clown" "Ja, han jobbar på cirkus."

Man blir mållös.

Idag har jag också kommit på att jag ska sluta att få pratkramp när jag pratar med killar som jag faktiskt vill bli ihop med. Det funkar inte med pratkramp. Pratkramp är bajsigt.

Förresten så såg jag en snutt av dokumentären om Boris Jeltsin idag. Och här kommer ett inlägg riktat till Rim. Jeltsin hade en minister som hette... Tjubajs! Och hur uttalas det? Tjo bajs!

Nu måste jag nog sova för imorrn ska jag provfilma för en reklamfilm. Jag och tre clownkollegor ska illustrera olika internetföreteelser med tyst teater. Här kommer ett utdrag ur manus: ( för att inte avslöja min uppdragsgivare har jag valt att kodifiera valda delar (xx) )

Xxianen börjar sakta resa sig, majestätiskt, som en fågel Fenix ur askan. Han slår ut med handen, och alla osynliga män får plötsligt en stöt och faller ihop

Ja, kära läsare. Hur skulle ni tolka ovanstående med fysisk teater? Luktar fri teatergrupp lång väg. Ja vi springer omkring i svarta trikåer och kastar oss i ångest på scengolvet! Sen tar vi på varandra! Och nån spelar trumma! Hurra!

5 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHA!!
jag avlider

Anonym sa...

AHAHAH! Jag skrattade faktiskt högt åt det där. Tjobajs!!! Har du kollat min blogg på senaste tiden? Titta in så ska du få se nåt roligt...

KuriÅsa sa...

Jag har sett sällskapsbajsen! Of course! Vill också ha en.

brelovich sa...

På Nationernas Hus i Linköping serveras Bahjis. Det uttalas, just det, som ordet bajs.

Av någon anledning är det inte den rätten som serveras med spenatquiche.

brelovich sa...

Stava kan jag inte heller. Bhajis heter det förstås. Dumma mig.