söndag, december 17, 2006

Den danske blogg!

Måske må vi ha en blogg på dansk! Når jeg nu har studeret dansk i to uger må jeg gott kunne skrive en blogg på dansk? Så hvad ska jeg skrive om? Idag har jeg arbeidet med de opgaver som vi ska levne imorgen, och jeg er ked af det! Det är kun pjokker! Jeg syns dog att det icke er serdeles svaert med dansk, men det var då ikke sjovt att skrive desse opgaver.

Stajla stajla. Nu orkar jag inte skriva på danska mer, för jag kan danska ungefär lika bra som en fyraårig dansk unge kan. Nu ska jag berätta om reklamfilmsinspelningen lite. Det var dösjovt! (dökul) Värsta proffsiga fotostudion, värsta bortskämda med värsta frukosten och värsta frukosten och värsta peppingen från värsta stora crewet som applåderade efter varje tagning! Jag ramlade på samma knä ca... 25 gånger? Så mitt knä är helt ömt och mosat nu känns det som. Och efter vi hade ramlat så skulle vi resa oss jättesnabbt, och tydligen har jag använt samma ben först varje gång jag skulle resa mig, för jag har helt bizarrt mycket träningsvärk på insidan av vänster lår. Kan knappt gå på toa. Får använda högerbenet när jag sätter mig. Sätta mig snett liksom. Ooo underbara detaljer jag utelämnar.

Fy vad jag ligger efter i skolan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du vad bingo heter på danska? Kan det heta banco?
Ilby

KuriÅsa sa...

ingen aning