onsdag, december 13, 2006

Hurra för mig! En bloggblandning med lika delar hejja Ozzy och köpgalenhet.

Jag fick Vg på tentan i språkhistoria. Hurra för mig! Och typ 30 till som fick vg. EN ynka liten människa fick ig. Snäll fröken...

Dagens problem: Var faen hittar man en fin VANLIG jäla kofta med knappar, inte snöre i midjan, och UTAN såna där jävla glittertrådar som det är i varenda plagg nuförtiden. JAG VILL INTE HA GLITTERTRÅDAR. Så de så.

Tänk vilka viktiga problem man har i den här världen.

Dagens hurra: Jag fick beröm av barnmorskan för att jag varit duktig och slutat röka och gått ner i vikt. Hejja mig! Det slog mig faktiskt där och då att satan vad duktig jag är... Hur fan klarar man att sluta röka OCH gå ner i vikt? Jag kanske inte är en så dålig människa som jag ibland inbillar mig?

Jag har inte gjort någon god gärning idag. Är på lite sånt god-gärninghumör just nu. Alltså just nu den här tiden typ. Vill säga snälla saker till folk och sånt. Sa i och för sig till Elin i klassen idag att hon är helt grym, för hon får så jäkla höga poäng på alla tentor och sånt. Hon har fantamä koll. Fast det visste hon nog redan.

Dagens tips: Köp dina julklappar på nätet. Beställde två från megastore i måndags kväll. Idag låg de i brevlådan. Jädra gött.

Nu ska jag göra mig lussefin. Ska på lussekonsert som två i klassen är med på. Bland annat Moa som brukar kommentera här ibland. Hejja Movva. Ska nog ha på mig nåt fint litet plagg jag köpt idag. Kjol å blus å kofta använd dem ofta. (citat från Ciccis styvfar. Han sa så jämt när vi var små. Och så sa han "how do you do, Anita Bäckebooo" och "mera Arne Weise i ruuuutan" och "well well nu e de kwäll". Rolig styvfar.) (Han finns förresten på bild nånstans i Ciccis blogg, det går bra nu som länkas till här bredvid. Hon å jag var på Liseberg igår och körde dansmattan där, sa jag det? Fan va jag tjötar nu ska jag sluta blogga annars hinner jag inte till vagnen. Hej hej!)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du vill ha vanliga kläder alltså? Jag tror inte att det finns. Man får göra dem själv.

Sen, när jag har fått min julklapp kanske jag kan sticka en kofta åt dig. Jag skall bara lära mig sticka också, men hur svårt kan det vara?

KuriÅsa sa...

Jag gillar ju egentligen inte helt vanliga kläder. Men en vanlig jävla kofta skulle som sagt sitta fint. Men man får inte vara vanlig tydligen.

Anonym sa...

Du, det finns inga kläder. Inga som helst kläder, i alla fall inte som jag vill ha. Nu har jag tröttna på att leta. Jag hittar inga tröjor, för det finns inga. Jag vill inte ha sådana fula som de försöker sälja. Och jeansmodellen jag vill ha den har de naturligtvis slutat att tillverka. För nu ska alla se ut som grodan boll i stuprörsbyxor. Blä. Jag hittade två par jeans av den sorten jag ville ha på Tradera. Så det kanske kan vara ett tips! Eller att gå till Myrornas och se om någon gjort sig av med en tröja du vill ha.

Anonym sa...

Du, det finns inga kläder. Inga som helst kläder, i alla fall inte som jag vill ha. Nu har jag tröttna på att leta. Jag hittar inga tröjor, för det finns inga. Jag vill inte ha sådana fula som de försöker sälja. Och jeansmodellen jag vill ha den har de naturligtvis slutat att tillverka. För nu ska alla se ut som grodan boll i stuprörsbyxor. Blä. Jag hittade två par jeans av den sorten jag ville ha på Tradera. Så det kanske kan vara ett tips! Eller att gå till Myrornas och se om någon gjort sig av med en tröja du vill ha.
Ilbecka

Anonym sa...

Tack för påhejningen och för att du kom! Men vem är barnmorskan? (för övrigt tycker vi alla att du är duktig!)