lördag, december 30, 2006

Avreagering och citat

Först en seriös avreagering (avreaktion?)

Jag förstår det inte. Om man avrättar någon som gjort något hemskt, då är man väl inte ett uns bättre än den som man avrättar? Och hade det inte varit bättre att låta honom sitta och ruttna i ett fängelse och få ångra det han gjort? Först när jag hörde att han dömts till döden var min spontana tanke "Yes fan va gött. Det har han förtjänat." Några sekunder senare blev jag ganska förfärad över att jag tänkt så. Jag är ju helt emot dödsstraff! Bara för att det var Saddam tänkte jag så. Men, fel straff, av många anledningar. Jag blir så jävla förbannad!

Därefter dagens citat (taget av Urban igår på karaoken när en snubbe sjöng en FRUKTANSVÄRT dålig låt)

- Det här är ju inte ens en låt. Det är bara toner staplade på varandra med lite ord till.

Och det var sant. Låten var nån som George Michael skulle göra come back med nån gång under 90-talet. Den var inte bra. Plågsam.

1 kommentar:

Anonym sa...

Eller så kan man se det så här "med dödsstraff kommer man undan för lätt". Tror att det är plågsammare att ha ångest än att ligga i jorden.