fredag, december 29, 2006

Olika intressanta grejor

Dagens insikt nr 1: Jag har börjat kalla min uppväxtort för landet. "Jag ska åka till landet." "Jag är på landet, det är dålig mottagning här." För bara några år sedan var det tabu att kalla det för landet. De som kallade det för landet var badjävlar. Och nu är jag en själv. Och idag har jag åkt in till stan. Men på måndag ska jag ut till landet igen. Och det är verkligen landet. Knappt nån mobiltäckning och bredbandet funkar inte. Helt avfjärmad från verkligheten.

Dagens insikt nr 2: Jag har blivit gammal kärring. För när jag klev in i min lägenhet, på vår gata i STAN, så var det första som slog mig... "Det luktar ålderdomshem här." Och det gör det verkligen. Och det kommer från MITT RUM! SOM ÄR NYSTÄDAT!!! Det kan ju i och för sig vara så att det sitter pensionärsdoft i väggarna, som kommer fram när jag inte är här och luktar-gottar ner det. Eller så är jag antik.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om du är antik kanske du kan tjäna en hacka genom att erbjuda dig till nått museum?

Anonym sa...

Jag vet en som köpte fem trästolar som luktade gubbe. De gick inte att använda.

Anonym sa...

Hur kan trästolar lukta? Vad är det som avger lukten egentligen?

Jag fick höra idag att min bil luktar av, tja, mig. Bilen ägdes tidigare av en gammal gubbe, så nu börjar jag undra. Har jag redan lyckats besudla bilen med min lukt, eller är det kanske bilen som besudlat mig.

Tänk om jag luktar gubbe!

Anonym sa...

Jag undrar också hur trästolar kan lukta. Jag tycker att det borde kunna vädras ut. Men eftersom jag är ledsen/besviken/sur/förbannad på den personen sedan i fredags kväll så tycker jag väl att det är rätt att dom luktade så att de inte gick att använda.
Ilby