måndag, december 04, 2006

Livets irritationsmoment

  • När själva ägget fastnar i skalet när man skalar
  • När man är sen till bussen och kommer på att man glömt paraplyt när man gått nerför trappan
  • När de som står före en i fikakön drullar och glömmer hälla kaffe i muggen INNAN de kommit fram till kassan, och därmed fördröjer kaffekön med ca en halv minut per person när man har tio minuters kafferast
  • När ovanstående sak händer på morgonen innan föreläsningen
  • När man går till affären för att köpa en sak man måste ha typ tandkräm och så är den slut så man måste gå till affären som ligger längre bort
  • När den som är före en i tvättstugan har stoppan in tvätten så sent att han/hon precis ska hinna ta ut den när min tvättid börjar, och tvättmaskinen kör långsamma programmet istället så jag inte kan börja tvätta i tid och därför försenar för nästa och nästa och nästa
  • När man messar folk och de inte svarar
  • När man har köpt ett nytt skitsnyggt plagg och ingen märker det
  • När man är extra trevlig mot kassörskan för man har en bra dag och blir snäst åt tillbaka
  • När man måste rota igenom hela mappen med kurspapper för att hitta det som ligger underst
  • När man vaknar halv tidigare än man vill på morgonen för att man har en dagislekplats utanför fönstret
  • När man ska öppna en ölburk och fingerringgrejen går av
  • När man går på toa innan man ska simma i badhuset och upptäcker att man inte kan simma den här veckan och får klä på sig alla kläderna igen och be om att få pengarna tillbaka för man kan inte simma den här veckan
  • När kompisar man verkligen vill prata med ringer när man är extremt upptagen

så kan det vara

12 kommentarer:

brelovich sa...

Var det en sådan dag igår? Det märkte aldrig jag så jag fick den idag istället, som straff.

Skall jag kasta mig i bilen och göra impulsköp eller stanna här och vila upp mig? (Det är väl ganska uppenbart vilket det blir still slut, men vi kan ju leka med tanken att jag skulle ha ork till något?)

Anonym sa...

Ja, eller när man kommer ihåg paraplyet på morgonen (ett sånt där genomskinligt, som man letade efter i ett år, innan man till slut hittade ett i en affär förra veckan), men sen slutar det regna efter halva dagen, och då glömmer man sitt fina paraply på lunchen, och nån jävla Chalmerist hittar det och tar det!!! Fy fan! (Fast sen köper man ett nytt, men det får maninte tappa bort, för affären har inga mer genomskinliga paraplyer.)

Anonym sa...

HAHA! Klockrent!!

Angående tvätteribekymret så e jag faktiskt så kall att jag helt enkelt snabbspolar fram programmet, slänger ut deras tvätt i korgen och kör ut den i korridoren utanför. Skyll-dig-sjääälv =)

Erkänner mig härmed som sms-klant =(
Dumt egentligen att man glömmer lr svarar sent när man själv irriterar sig på andra som gör likadant.Måste fan träna på detta...

KuriÅsa sa...

Ja efter ett tag börjar man ju undra om vissa har bytt nummer eller så... Eller om man gjort något oförlåtligt elakt så att man inte är värd en spänn och lite tumslitage.

Anonym sa...

Jag har många snåla kompisar som bara svarar ibland. Så då är det liksom inte så roligt, så då slutar jag skriva och då brukar jag få sms om att jag slutat skriva...
Det finns faktiskt en tjänst som bara kostar 99 spänn som innebär att man får 5000 sms i månaden. Jag kommer inte upp i mer än 700 men tjänar bra på't.
Är det någon som vet vad Kakmonstret heter på franska? Har letat mig galen efter det!
Ilby

KuriÅsa sa...

Le monstre de gateau?

Anonym sa...

Ett till irritationsmoment är när man kollar om någon har uppdaterat sin blogg sen senast, så att man slipper plugga matte en stund till, och så har ingen det!

Anonym sa...

Jo, så kanske det heter.
Ska be min kakmonsterkompis gå till den franska bagaren och kolla om det funkar...

KuriÅsa sa...

Å nu fick jag bloggångest bara för det Rim! Illy, peut-être cette printemps je savait. Je vais ètudier francais. Det står (på mycket knackig franska med felaktiga böjningar och ändelser) att jag kanse vet vad det heter till våren, för jag ska plugga franska då.

KuriÅsa sa...

Och förresten SG, det var inte en sån dag igår, jag bara kom att tänka på hur irriterande livet kan vara ibland. Idag till exempel, ringde min mamma som jag inte pratat med på dööölänge PRECIS när jag somnat! (Har extremt mycket sömn att ta igen som han kanske vet.) Och då var jag nästan för trött för att prata, TROTS att jag tänkt ringa i minst en vecka nu.

Anonym sa...

Vad bra! Jag kan nästan vänta till våren. Men det är möjligt att jag får svaret innan... Ska tala om det i så fall...
Ilby

Anonym sa...

På franska bageriet finns en trevlig och snäll och kalasbra fransman som heter Mattieu... han kanske vet vad kakmonsteret heter på franska.. fast då måste man veta vad det heter på engelska först... för han pratar inte svenska, annars kan man fråga hans bagar kompisar Jerome eller Jean.-Luc, men då också på engelska...