söndag, juni 29, 2008

Rapport från gruppbostaden

Klockan är nu 08:17, och jag har jobbat i 17 minuter. Sovmorgon idag. Öööö... vänta nu, är inte klockan 08:17? Vaddå sovmorgon? Jodå. Mycket mer sovmorgon än när man börjar 06:30 och alltså får gå upp 05:15. Bääää. På det här sommarjobbet finns det i princip bara två varianter:

1) Jobba kväll, kom hem sent och ha svårt att somna - därför dålig nattsömn.
2) Jobba dag, börja astidigt och därför inte få sova ut - därför dålig nattsömn.

Annars är det bra. Men shiiiiit vad trött jag är. Jäääääämt. bääää

I veckan trodde jag att mitt diskbråck försvunnit, för jag gick tre dagar utan knark och lyckades till och med få till mitt första alkoholintag sedan början av april. Ganska skoj, ganska kallt också. Och framförallt, inget knark hurraaa! Tills igår eftermiddag. Aj. Ajaj. Det går nog över. Ajajajaj. Och så vidare. Så nu är jag tillbaks i pillertrillarträsket igen. Känner mig som mina boende på jobbet. Morgon - piller. Middag - piller. Kväll - piller+piller+piller. Har lite svårt för allt pillrande, ändå måste jag.

Ganska korkat av mig att blogga såhär tidigt, eftersom hjärnan fortfarande är i sleep-mode. Men vad ska man annars göra när man sitter i en tyst lägenhet och väntar på att folk ska vakna?


Inga kommentarer: