torsdag, juni 05, 2008

Bloggutmaning

Medans jag sitter och värper på det fantastiska blogginlägget om hjältar som jag har i huvet (fan vad det luktar avgaser här förresten!) antar jag utmaningen jag fick av Lena. Slå upp närmsta boken du har tillgänglig, slå upp sidan 123 och skriv ner mening sex, sju och åtta.

"Frågorna ger utrymme för intressanta diskussioner kring ämnet historia samtidigt som de intellektuella färdigheterna tränas, men svaren innehåller flera principiella problem att brottas med. Den springande punkten är hur kausalitetsproblemet ska behandlas. Vid konstruktionen av en kontrafaktisk hypotes måste ju tydliga orsakskedjor konstrueras, vilka alla inledningsvis ska utgå från det historiska och faktiska ramverket."

Oh yeah. Sånt ska jag hålla på med hela hösten. Oj vad jag ser fram emot det. Not.

Jag skickar vidare utmaningen till brollan, Ann och Rimchan. Jag fuskar och skickar vidare till en till. Varsågod Charlie!



Inga kommentarer: