måndag, juni 16, 2008

jag ger utlopp för min frustration

Jag blir lite trött och modfälld nu av det där j-vla multimedialabskitprogrammet! Varför gör de ett textverktyg där man kan ändra typsnittet i storlek, färg och font, som sen inte kan visas när man kör programmet?!?!?!

Funderade över om jag har för mycket textinformation i mitt projekt. Kollade på mml:s förprogrammerade exempel, och där är det typ digitala böcker, hemsidor och animationer. Det kanske är något sådant jag borde ha satsat på egentligen. Så jag googlar för att hitta lite inspiration som inte är på dadda-nivå som den i mml är. Och hittar... ingenting i princip. Jo, engelsklärare och mattelärare som använder ikt. Men jag har svenska och engelska, och jag vill inte göra ett mmlprojekt om grammatik! (fast jag borde, men då måste jag ju rota fram mina gamla grammatikböcker, och var finns de?) Och jag har ju börjat nu på ett jättefint om teaterhistoria som jag är skitnöjd med till stora delar, men DET FUNKAR INTEEEEEE

bähähääääää gråt gråt frustration. Och magister Jan är strängt upptagen med nån sås eller så och ska försöka kolla på mitt projekt "under dagen" svarar han kl tio i två. Och här sitter jag, sista dagen före introduktion på sommarjobbet med tassar som kliar av skaparlust och en hjärna som gråter av frustration, och kommer ingenstans.

Hoho? Finns det några gymnasielärare i svenska som använder ikt i sin undervisning? Hurdå i så fall?

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅJAGÄRSÅFRUSTRERADOCHAAAAAAAAAAAAARG!!! Dessutom har mml världens sämsta hjälpfunktion. Man får inte svar på nånting om saker som strular. Bara om "programmets fantastiska möjligheter". Jag har inte upptäckt dem än.

Tror jag ska sätta mig och glo på Magister Jans hemsida igen och se om jag blir klokare.


1 kommentar:

Anonym sa...

*matar ozzy med fettfritt fett och sockerfritt socker*

ska m,an inte låsa skiten med nån jävla kod då? typ fixera den? javettentealls. bara tänkte

kramkram//V_V