måndag, juni 16, 2008

Först ett nördigt Ikt-inlägg

Eftersom jag går en distanskurs i IKT för pedagoger måste jag ibland blogga om det, det är en av uppgifterna vi har. Så nu gör jag det. Och nu blir det totalt intressant för alla som sysslar med multimedialab och annat, och totalt ointressant för övrig läsekrets. Förmodligen.

Håller på och försöker färdigställa mitt MML-projekt och stör mig nåt så vaaaansinnigt på detta program! Har gjort ett jättefint projekt om teaterhistoria med jättefina typsnitt och färger och hej och hå. Men när man förhandsgranskar så ändras alla typsnitt till times new roman och blir helt jättekonstiga storlekar. Och Skärmen ska bli helt grön, men istället får man en grön fyrkant i mitten på vissa av sidorna. Ändrar och tar bort en textruta, och då funkar vissa typsnitt och vissa sidor. WHY?! Varför påverkas det av att jag klistrar in eller tar bort en textruta?

Jag ska vara ärlig. Jag gillar inte det programmet. Fel, jag gillar tanken med det och allt man kan göra i det, men jag gillar inte att det inte funkar. Min kära svägerska (som nu tänker lägga ner sin blogg, därav ingen länk idag kära svägerska) gjorde när hon gick samma kurs ett jättefint projekt med olika djur och läten och sånt, och när man körde det så funkade inte vissa ljud osv. Morr.

Men, ska jag vara helt ärlig igen så är det jäkligt kul att jobba i MML. När det funkar.


Inga kommentarer: