måndag, mars 10, 2008

Sjukt trött och sjukt glad. Jag älskar livet. Hurra

Snabb update. Det händer sjukt mycket just nu.

Fredag: Föreställning med efterföljande öl med diverse danskompisar. Sjukt trevligt! Hurra! Lena, vi får avhandla mitt nattliga fyllemess i ett mer privat forum. Man vet aldrig vem som hittar hit.
Lördag: Trött hela dagen. Fest på kvällen hos bror som inte fick någon soptunna. Han fick en partypåse med ballonger, struthatt, tutor och confetti, och sex träd i Vi-skogen. Sjukt kul fest! Kunde inte alls stanna så länge som jag ville pga Pesttrafik, men jag gick när stämningen var på topp.
Söndag: Lite plugg, sen dans. På väg till dansen får jag dock ett mms. Min låtsassyster Marina med en EN TIMMA GAMMAL BEBIS I FAMNEEEEEEEEEN! Dagens chock. Hela världen snurrade några extravarv under ett par minuters tid. Och ingen att dela den stora grejen med. Cicci svarade inte i telefon, inte mamma heller. Så många fler finns det inte som fattar hur stort det här är för mig. Marina och jag har känt varandra sen jag var 12 år och varit som systrar sen dess. Det är nästan som att jag själv skulle få barn. Hooooooooooooooooo. Pioooooooooh. Omtumlande. Så, för att varva ner så... dansade jag lindy hop i sex timmar i sträck. Ööööööö. Hälsosamt? Kuuuuuvl!

Måndag: Sjuuuuuuuuukt mycket skolplugg att ta igen. Kommer inte hinna läsa allt, no way. Alltså... jag skulle hur lätt som helst kunna vara arbetslös, om man hade fett med pengar. Det finns ju så mycket roligt att göra!

Well, måste återgå till existentiell ångest och förföljelsemani i Goehtes "Torquato Tasso" nuvv. Mutar mig själv med lite glass å kaff.

Tjing!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjing tjing, och tusen tack för träden! Jag blev jätteglad.
Hälsa Marina så jättemycket. Kul! Är det en hane eller hona?

KuriÅsa sa...

Det är en hona. En Alba. Jättefin!