torsdag, mars 27, 2008

Rapport från Fröken Får

Å fy faaaaaaaaan vad trögt det går idag! Bäääääääää.

--------------------------------

Sitter och brölar på samma punkt, kommer ingenstans. Om det finns någon del av min hjärna som fungerar så är det möjligen reptilhjärnan.

Och på radion spelar de Oppåhåppaligginteådraaadajjj och jag stirrar rakt fram. Betalar räkningar. Söker ett jobb. Facebookar med Mr Madison och åjajjar mig.

Tänker på kärleken som just nu känns ungefär som att vara en fluga på insidan av ett soligt fönster och flyga mot rutan och bånka huvet i glaset om och om igen. Och idag måste jag producera sisådär 4000 tecken intelligent text medans hjärnan skriker "åk till bagaregården och håll en bäbis, åk till hisingen och hångla, gå och lägg dig och sov igen, åk till affären och köp hundra kilo knark till reptilhjärnan".

Ja. Så får det nog bli. Frisk luft + cykel + en påse socker. Fast egentligen vill jag dra något ljustätt över mig. Mörk filt som en säck över mig och vara ensam med tankarna.

Men jag gör raka motsatsen.

Självplågeri.



Inga kommentarer: