söndag, mars 30, 2008

Göm dina sorger i en gammal säck för hälvätä och dra på lindypjucksen

Ikväll somnar jag ensam men glad.

Tänkte bara meddela det.

Och hej hej lindykompisen som hittat min blogg! Jag frågade aldrig vad du hette. Oartigt.

Och här kommer en rapport om det.

Jag är så jävla glad ikväll (inatt, klockan är ju fan halv två) för jag har varit nykter (nästan) hela kvällen och dansat arslet av mig med en massa trevliga människor och fick sälle hem på vagnen med en jättetrevlig människa å va han e trevlig raj raj

MEN

en mycket skojig detalj, framför allt för stadiga Ozzybloggfans, är att ikväll kom det fram en helt (halvt, har nog sett 'na nån gång på dansen) okänd människa och sa "jaaa men är det inte du som har den där skitroliga bloggen?". (För övrigt, hur fan gör man med punkter/frågetecken/utropstecken + citattecken?) Öööö joooo... HUR FAN VET DU ATT DET ÄR JAG?!?! Jo, då har denna människa idkat dektektivarbete (dektek!) och klurat ut att jag skrivit i bloggen att jag skulle påkursmeKurt nån torsdag, och att jag höll på med impro, och då lade kvinnan ifråga ihop ett plus ett och kom på att bloggen var min.

HA! Där rök den anonymiteten. För jag är ju SCHEEETANONYM i den här bloggen jäh rajt det är därför alla mina fans vill adda mig på fejsburk. Hej alla fans!

ÅÅÅÅÅ fyhelvetevadeekulådansalindyrajdidajdidajdidaj

Tänk så mycket gladare man blir av att bara ta en (två) öl väldigt tidigt på kvällen (och snylta järnet på bjudbålen som säkert innehöll en halv promille alkohol) och bara dansa och dansa och fan vad ont i fötterna jag har.

Och svältfödd. Har ätit en scheeetleten krock missjö sen halv fyra. Och vem fick sista dansen? Jo, en pruttfull snubbe som spexa loss järnet och glömde bort att han dansade med en Ozzy. Men han var väldigt glad i alla fall. Och svettig. Han måste ha varit full. Om han inte var full så har han en väldigt skojig och sprallig personlighet. Har faktiskt dansat med honom en gång förut kom jag på. Då var han... skitfull. Vilket är mycket märkligt. Att jag har dansat med snubben två gånger i min liv, och han har varit pruttfull (eller haft en skojig och sprallig personlighet?) bägge gångerna.

En annan mycket spexig detalj för kvällen är att jag på vägen hem från vagnen fick sälle med en fransman SOM ÅKTE HIT ÖVER HELGEN BARA FÖR ATT DANSA LINDY sånt är fränt. Känner honom inte alls, men va fan, dansar man lindy så är man ju nästan bästisar på stört. Så jag fick säga två meningar på franska. Pourquois tu as öööö flyttat à Suède? Va fan heter flyttat öööö demenager för hälvätä. Fransmannen svarar "jag öö har ööö intöö jag ärrr härrr över helg för att dåånsa". Fränt. Sen fick jag säga feu d'artifice också. Fyrverkeri.

Sådeså.

Nu måste jag sluta skriva, annars orkar ni inte läsa klart.

Gonatt! rajrajrajrajrajrajrajrajrajrajrajrajrajraj


4 kommentarer:

vandrarvild sa...

COOL!
med igenkännaren OCH fransmannen.
Så mkt för anonymitet på nätet liksom. säger Lena som är inne på sin sjätte 'stalker' nu, stalker-light.

Anonym sa...

Vilken härlig kväll! Fint som snus! Flott som bäjkon!
/Tant J

Anonym sa...

Vilket härligt glädjesprudande inlägg! Grattis till att du hittat en hobby som gör dig så glad! Me likes glad Ozzy!
Mer endorfiner till folket!

Anonym sa...

ja, visst var det kul i lördags. fast nu skäms jag plötligt en del över att jag är så ärlig och tvångsmässigt måste berätta för folk vad jag vet om dem ;-) Ses!