torsdag, mars 06, 2008

Jamåhalevaihundradeår

I övermorgon ska jag på mitt livs första 40-årskalas. Eller f'låt - fest. Brollan fyller 40.

Brollan är dessutom hyfsat ekonomiskt oberoende och har allt han vill ha. Och jag ska köpa present. Så imorrn tänkte jag bege mig ut på stan och hitta den där fantastiska saken som han inte tänkt på att han faktiskt ville ha.

Som till exempel en snöbollskramare....

Eller en tedoppare med timer....

Eller en kamouflerad soptunna!

Helt allvarligt, soptunnan var ganska rolig faktiskt... fast å andra sidan så måste jag först släpa med mig presenten till teatern eftersom jag ska direkt dit efter shoppingrundan, och sen måste jag släpa med mig den ut på krogen som jag ska ut på efter föreställningen, och sen hem, och sen på bussen ut till hålan där bror bor, och sen den 10 minuter långa gångvägen till brollans hus från bussen.

Nä, det blir nog ingen soptunna. Fast det hade varit sjukt kul att hänga in en soptunna i garderoben på krogen.

Vad ska jag köpa till min brooooor? Förslag emottages tacksamt.



8 kommentarer:

Anonym sa...

Köp några träd i Vi-skogen, om du tvunget ska köpa nått.
:)

Anonym sa...

Jag tycker du ska köpa soptunnan. Bara för att få läsa om hur det var för dig att släpa dit den.
Men träd är förstås också fint.
Petra

Anonym sa...

Har han ingen keps eller hatt är det kanske dags :) det kan vara snyggt.

Mikael fick en kajakkurs på Marstrand av sin syster han blev jätteglad.

Eller varför inte något riktigt trevligt för brollan och hans fru att göra ensamma medans du sitter barnvakt. Spa, biobiljetter, middagspresentkort etc. ...
/Sara P

Anonym sa...

Soptunnejoxet är nog bara en kostym för tunnan. Tunna får man hålla med själv.

Annars tycker jag att action aids getter är förtjusande presenter.

(Och bara lite anonym är jag. Jakopp kan nog tala om för dig vilken mamma jag är)

Anonym sa...

Den där tedopparen är ju helt fantastisk! Var var var kan man köpa den???

Anonym sa...

Hej Åsa !!!

Jag röstar också på soptunnan men det är nog för sent nu.

Ska vi inte ta å hälsa på Matilda och Ludo och bäbisen någon dag? Det tycker jag vore fint.

Kramar
Lisa

Anonym sa...

jamen, nu vill jag ju ha en uppdatering på smset du väckte mig med häromnatten!
bäst jag mejlar dig om det

//bakfull vandrarvild.

KuriÅsa sa...

Sara - Broll fick faktiskt paddelhajk. Och guldvaskning. Fräna grejer. Upplevelser är bra presenter.

Mamman - dessa getter haver jag inte hört talas om. Skall googla.

Ms D - vet ej. Googlade på "onödiga saker" och fick upp den. Personligen är jag i ganska stor utsträckning emot prylar av den typen. Det kostar att tillverka och frakta, både ekonomiskt och för miljön, och vår konsumtionshyseri är det som kommer göra att allt går åt pipan. Köp gärna en sån om den gör dig glad, men tänk efter först om du verkligen måste ha den tycker Ozzy. Så, då fick jag in lite politiska issues där, perfa!

Lisa - Defenitivt! Ska försöka hitta en glipa i schemat. Svårt just nu bara...