onsdag, februari 18, 2009

TernheimTankar

Det är svårt att blogga skojjiga blogginlägg när man bara har ont jämt. Ont i huvet. Ont i ryggen. Ont är bajs.

...Idag satte jag för första gången på länge på en skiva så kallad populärmusik. Anna Ternheims senaste. Ahhhh... Än så länge är den ganska balsamig för själen måste jag säga. Det blev lite behagligt här hemma så fort jag satte på den. Såg plötsligt hur städat och ordentligt jag har det för ovanlighetens skull. Tyckte det var myspysigt att lappa byxa. Tänk vad ett soundtrack till livet kan göra.

Om man är lite kär blir man ju till exempel jättekär om man sätter på en bra låt.
Om man är lite uppåt blir man ju jätteuppåt om man sätter på en bra låt.
Å andra sidan... fel musik på en fest och den blir ganska tråkig. Om det inte är R&B. Då blir den plågsam.

...En sak är konstig.

Ozzy hatar R&B.
Ozzy är ganska gammal och gillar inte tonårstugg.
Ozzy gillar inte flashiga Stockholmare som trendspanar och modebloggar.
Ozzys favoritmorgonprogram är... Vakna med The Voice OF HIP HOP AND AR ÄND BIII, bland annat hoastad av Josefin Crafoord. Hur går det ihop? Speciellt onsdagar är roligt, då kommer fråga Olle-Olle och svarar på frågor om sex. Nej, sexfrågor blir aldrig uttjatat!

...Jag har tänkt på det där med sexexperter. Är det bara jag som undrar hur det är att ha sex med en sexexpert?

... Och nu ska jag gå och göra eget nyttigt potatismos i mitt myspysiga hem med den myspysiga balsammusiken i öronen.

... Och undrar när fan jag ska få vakna utvilad. Vill inte klaga men... idag har jag fan bajsont i ryggen. Kanske dags att börja knapra piller igen? Ska prata med lilla terapeuten imorrn om hur jag kan hantera min smärta tror jag. Man blir ju äna lipsugen lite överallt och närsomhelst när folk frågar hur man mår.

Jotack. Det skär i ryggen och ner i häcken och benen och huvudet känns som om det är gjort av sten och musklerna i pannan och nacken bränner av spänning och jag måste klara mig själv och är så trött så trött så trött så trött så trött så trött så trött så trött...

...fade out to the tunes of Anna Ternheim...


1 kommentar:

Anonym sa...

Du lyckas bra att skriva roligt fast du har ont!

Mycket trist att du har ont dock. Hoppas du får ordning på det..!

Och justja, Ternheims nya är grym.