onsdag, november 30, 2005

Jag är ytlig!!!

Igår var jag alltså tillfreds med livet. Men hur länge? En eftermiddag, sen spräcktes bubblan. Jag visade nämligen Jakob mina skor. Och han blev alldeles tyst. Då tvingade jag ur honom en åsikt. Och ärlig och fin som han är så sa han som det var. Att han tyckte dom var skitfula, att det inte alls var min stil och att jag såg ut som en seriefigur upp till knäna.

Sårad!!!! Hoppade från min höga topp i livet ner i en djup grop. Kastade mig iväg till affären (som inte hade öppet köp pga rea!) och försökte hitta ett par andra. Kanske ska tillägga att jag har 41-42 i skostorlek vilket är en förbannelse när man vill ha lite kvinnliga skor. Expediterna visade mig den ena kanoten efter den andra, inget passade. Till slut blev det ett par mörkblå i samma modell som jag köpt innan. Inte alls lika glad över dom. Den gyllene bägaren äro grusad.

Måste nog fika med någon lika trevlig människa som igår. Det brukar alltid hjälpa.

Hur som helst så funderade jag igår på varför jag känt mig så tillfreds och glad hela eftermiddagen och fann tre anledningar:

1: Skorna
2: Det trevliga sällskapet
3: Det faktum att jag trodde mig hittat en lösning på mitt hårproblem. (Håller på att låta håret växa ut från en "snaggad på sidorna och står rakt upp uppe på huvudet"- variant. Mao ser jag ut som en vandrande pälsmössa, vilket skänker föga glädje åt Ozzys tillvaro.)

Hårproblemet trodde jag att jag löste genom att köpa en fluffig mössa för inomhusbruk, och såg framför mig en hel vinter i gosig mössa. Tills jag upptäckte att den kliade som fan. Sen i skoaffären sa jag till expediten att jag inte ville ha bruna skor till svart kappa. Svart och brunt går inte ihop vad gäller skor och kappa. "Men du har ju brunt i mössan" sa hon då, vilket resulterade i att jag tog fram spaden och grävde lite till i gropen. Mössan är ju inte alls så fin som jag trodde!

Jag har alltså kommit fram till att jag är en ytlig människa vars välmånde är avhängigt av hur andra människor ser på hennes yttre attiraljer. Skäms på mig.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nej då! Du verkar ha en häftigt stor portion humor också. Vad glad för det. Mössan är ändå omodern nästa år.

KuriÅsa sa...

Mössan är redan omodern. Eftersom expediten sa att den hade brunt i sig. Dumma expedit.

Anonym sa...

Meh, jag tycker att du ska ha på dig skorna ändå. Skit i din sambo och våga vara Gbg:s snyggaste seriefigur. Skulle jag hitta ett par stövlar som jag gillar skulle jag bli så glad att jag säkert skulle kräkas (har letat i flera år) och strunta i de däringa människornas åsikter.

Imorgon ska jag SKOLKA och åka och handla julklappar med en kompis i Halmstad. Grejen är att jag har så lite pengar att borde gräva ner mig i en grop och komma upp först efter jul. Jag får helt enkelt virka grytlappar till folk men jag är kass på det där. En gång skulle jag sticka en halsduk och den liknande mest en polokrage och blev lika hård som en trasmatta. Nåja, fortsätt att blogga på, jag kommer på regelbundna besök. Tjarå!

KuriÅsa sa...

Har bytt seriefigur-skorna juh. Varför åka till Halmstad och handla när man kan handla här?

Anonym sa...

nä det är dumt när jag tänker på det, men min favorit strumpaffär ligger där.

brelovich sa...

Skit i expediten. De är kringvandrande broschyrställ, de där människorna.

Island är en ö!