lördag, november 26, 2005

Fantastisk dator

Vad är det med den här datorn egentligen? Idag när jag satte på den sa den dodott, typ som ljudet på Jeopardy när tiden är ute ni vet, eller feeeeel. Så då fick Jakob komma rantandes och skruva upp den och skruva och skruva och joxa. Så fick vi igång den. Då gick klockan fel och gick inte att ställa in. Håhåjaja.

Igår låg jag hela dagen och bara hade ont i magen och tyckte synd om mig själv. Kan inte låta bli att tänka att en påse kanelgifflar nog skulle göra hela saken bättre... Hasade mig i alla fall iväg till after work impron som en stukad hjälte för att göra nåt slags nytta. Nyttan bestod i att sitta och säga åt folk vad dom skulle göra. Menlöst. Var uppe på golvet en gång, han säga "Jo, jag var ute där och gick med mina raukar" sen fick jag dö med hjälp av en tampong för att jag var så dålig. Var nog bäst i sittande ställning så jag återgick till den och stannade där resten av kvällen.

Dagens mission: Fixa julgranspynt! Hittade en gammal risig plastgran på teatern som jag tänkte skulle förgylla mitt hem. För detta ändamål krävs oändligt med pynt och kanske även grandoft på sprayflaska. Riktigt risig gran!

Va? Tentaplugga? Näääää det vet jag inte vad det är.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad bra att du påminner om hur det var att ha tentaångest. Plötsligt gick min "tänk om man skulle börja studera igen"-känsla bort. Jippi! Jag är fri!

brelovich sa...

Grandoft på sprejflaska? Men alltså, det finns ju alldeles levande granar gjorda i trä att köpa. Såååå himla dyrt är det ju inte.

Anonym sa...

grandoft barrar mindre

KuriÅsa sa...

Håller med den anonyma människan här. Grandoft barrar ej. Dock kan det ha viss astmaframkallande effekt. Har i alla fall startat projekt "vräka på pynt på granen" med att införskaffa två lådor röda kulor. Jakob får tjacka ljusslinga.

brelovich sa...

Finns det inte pynt som man bara sprejar på? Det skulle jag vilja ha. En gran och en eller flera sprejflaskor med pynt. Färdigt!

Jag får väl köpa massa pynt på IKEA eller nåt då...