torsdag, november 24, 2005

Slö dag

Shett pomfrett har legat plant nästan hela dagen. Har i alla fall fått läst "Pingstbrud", "Gobeläng med lyssnare", "Populärkulturen- finns den?" och hundra sidor i Kings Lida. Nu låter det kanske som om jag läst tyyysen sidor, men allt utom Lida är korta texter.

ÅÅåååååå jag är så glaaaaaaaad över att min dator är hel igen! Blev så tacksam när jag kom hem inatt så jag var tvungen att sprida lappar med tacksamma meddelanden på till Jakob över hela lägenheten. Det stod typ "tack tack tack tack tack" "ååååååå taaaaaack!" "Du är så snääääll!" och sånt. En i varje sko, en på hatthyllan, kylskåpet, toaspegeln, toadörren, Jakobs dörr, på laptopen, på ytterdörren.... När jag vaknade hade Jakob vänt på dom och skrivit massa roliga saker typ "hoppas det inte luktar tusch i kylen nu". Jakob rolig.

Det känns helt skumt att skriva på ett vanligt tangentbord igen efter 1,5 månads knattrande på laptopen. Det känns som om jag lyfter fingrarna en meter för varje knappnedslag. Samtidigt sitter jag och frossar i bortglömda musikmappar, bilder och annat som jag inte kunnat se på länge. Den här till exempel!

Så nu ungdomar vet ni hur jag ser ut med kläderna på.


<------- så


Usch jag måste läsa två kapitel i epikanalys också. Blä.


Idag har jag för första gången sen sockerslutet kännt ett otroligt sug efter socker. Skulle kunna döda för en påse kanelgifflar! Fast jag har redan gått ner i vikt. Väldigt märkligt. Ozzy konfunderad.


Välkommen tillbaka älskade dator!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var inte det! Sugen på kanelgifflar alltså. Har du tänkt på att de nästan aldrig smakar gammalt? Det är för att det är så mycket konserveringsmedel i. Urk! Och vet du vad det äckligaste är? Att det ligger en massa döingar i jorden som vägrar att ruttna, de är konserverade efter att ha ätit för många kanelgifflar. Uäh! Äckligt!

KuriÅsa sa...

Hahahaha! Tack nu försvann suget.