söndag, juli 13, 2008

Jag vill ha en sommarstuga för mig schälv

Nu haver jag diskuterat med modern att jag inte uppskattar negativa kommentarer om mitt utseende och mina kläder. Jag har även diskuterat att jag inte trivs alls när hennes nya farbror är här. Såklart att han ska sova över här då och då, men hittills har mina kvällar ifred med mor faktiskt varit noll stycken. Plus att herr farbror har en tendens att mästra, besserwissa och pika. Så jag tog upp detta med mor. Nä, jag gick inte direkt till källan, eftersom källan alltid vet bäst och jag vet inte alls hur jag ska ta honom. Fegt kanske, men jag tror att verkan hade blivit lika med noll om jag tagit det direkt med honom.

Jag trivs inte hemma när han är här. Det är ett faktum. Och han är här jämt. Jämt. Jämt.

Så mor tog sig ett snack med farbror och sa att vi nog behöver vara själva ibland hon och jag, så då sov han hemma. Wehoo jag har nu haft en kväll utan farbror sen jag kom hem i början på juni.

Fast det känns som att det blev den första och sista... Och jag känner mig så jäkla elak och egoistisk som inte vill ha honom här. Men... han är inte så snäll mot mig. Och som jag sa till mor att nu försöker jag hitta alla möjliga anledningar jag kan till att inte vara hemma, och det känns ju lite konstigt.

Fast efter mors lilla samtal med honom har han vaknat på andra sidan varje dag, och det märks verkligen att han anstränger sig för att vara trevlig mot mig. Och det är ju bra. Jättebra. Och jättesnällt.

Fast jag vill inte vara hemma när han är här.

Ändå.


Inga kommentarer: