måndag, januari 10, 2011

Wa blir de no titt?

Det känns som om det här kommer bli två veckor av... kontemplation.

Jag är i Norberg och gästpedagogar som impropedagog. Improvisationsteater, that is. Improteater för vuxna, teaterintresserade elever. Sju stycken. Lyx pyx päselipäs. Bor i ett fint litet rum med jackuzzi. Jaccutssi! Hihi. Är inte det lite 1990? På 90-talet skulle alla ha bubbelbad. Installerar folk jacuzzi 2011?

Huset är gammalt som gatan. Alltså ungefär lika gammalt som gatan härutanför, som förmodligen inte är byggd ens på förra århundradet. Så det är myselimys. Hela byn andas lite myselimys.

Om man... bor här. Om man som jag gästpeddar i två veckor och aldrig har varit här förut och inte vet vart nånting finns eller vem nån är så... blir man lite... memsam. I alla fall såhär första kvällen. Så, sån fantastisk tur att jag trivs så bra med mig själv. Köper en pava vin och längtar tills dagens lektion ska ta slut (för jag gick upp freakin' kvart över fyra i morse och sov typ två timmar inatt!!!) och jag få dyka ner i dubbelsängen (som är min bara min, myyy preciousssss) (oj, precis när jag skrev om hur memsam jag är så kom grannen Ola och sa hej. Hej Ola :D så det bor fler i huset. Ja, nästrums till och med, ser man på! Hejdå med den memsamheten!)

Va fan. Nu dog ju hela poängen med inlägget. Fick ju helt plötsligt en granne att spionera på. Åhå, det låter som om han ska ha tv-kväll, månne det inte vara en coca cola burk som just ställdes på tv-bordet? KAN ha varit en bärs! Hihi. Aha. Han käkar kebabrulle. Och vaffan, nu kom EN GRANNE TILL! Håhå, så spännande det bidde helt plötsligt. När ska jag egentligen hinna ligga i jaccuzzin? (Och hur fan stavas jackutzi?) (Här i Norberg tar jag för övrigt seden dit jag kommer och svär som en borstbindare. Det gör jag i och för sig jämt. Men vad fan, fan är så jävla gött! Och Henry, teaterbossen, svär så eldflammorna flyger. Underbart! Satan vad här ska sväras och slåss med kniv! Så skenheliga bör kanske undvika bloggen de närmsta veckorna för här kommer svordomarna svärma som fäflugor.)

Jag förstår förresten att ni blir oroliga över att jag sitter memsammen (inte längre dårå) i en håla mitt i Sverige med en pava vin som enda sällskap. Månde hon supa ihjäl sig alldeles memsammen i skogen, kan det vara hälsosamt? Nja. Jag är helt enkelt helt sjukt uppe i varv pga ingen ingen ingen sömn och har tusen tankar i huvudet efter dagens kurs och såg faktiskt ingen annan råd än att ta ett glas vin för att bli lite trött och döva hjärnverksamheten. För nu är det hundra knyck i skallen. Så, vid *host host* års ålder fick hon uppleva alkohol i medicinskt syfte. Än så länge en ganska trevlig upplevelse. Kan säga att jag... blev trött jävligt snabbt. Även om Ola piggade upp. I ungefär tio minuter, nu har han gömt sig i sitt rum på andra sidan tv-rummet igen.

Nåväl, got some improplanering to do. Kärlek!


Inga kommentarer: