lördag, december 19, 2009

Skämmes!

I år är det fem år sedan man "firade" julen framför tv:n tittandes på en enorm våg som spolade bort halva Thailand. Och nu ska jag erkänna något jag skäms för.

Jag tyckte det var skitspännande.

Jag tyckte också att det var helt fruktansvärt.

Men, en del av mig tyckte det var skitspännande.

Samma sak med Twin Towers. Men shit! De rasar verkligen! Woooaaaa! Det är ju fan som en film!!! Hjälp! Hemskt!

Men spännande.

Under mitt relativt korta liv har jag fått vara med om ett antal katastrofer. Palme skjuts. Estonia. Twin Towers. Tsunamin. De kommer med jämna mellanrum. För att citera Skalle-Per: Titt som tätt, vart tionde år!

Fem år sedan Tsunamin, och jag börjar undra när det är dags för nästa katastrof och vad det kan vara och...

tycker det är lite spännande. Och skäms som en hund. För det är ju jättehemskt. Också.


Inga kommentarer: