söndag, juni 07, 2009

Yes, we can?

Idag har jag gått emot mina principer. För är det något som irriterar mig, så är det folk som röstar utan att veta vad de röstar på eller varför och sen ångrar sig när de märker hur det blev efter valet. Ska du rösta ska du också veta på vad du röstar.

Därför hade jag bestämt mig för att inte rösta idag. Jag vet ingenting om vad de olika partierna står för i olika EU-frågor. Jag vet inte ens vilka EU-frågor det finns. Jag är dessutom kronisk EU-motståndare, vilket gör att jag inte är särskilt sugen på att engagera mig i nåt val.

Men, så var det någon som sa "vi måste ju hålla Sverigedemokrater och sån skit borta". Ja just det ja. Hmm. Och jag skulle ju kunna gå och rösta blankt, bara för att visa att demokrati is da shit, men just nu är den kajko. Ööhh.. hmmm... Jaja. Jag går väl dit om jag får lust dårå.

Och det fick jag tydligen. Min kropp var tydligen sugen på en kortare cykeltur och ett utforskande av närområdet, så jag cyklade iväg till Munkebäcksgymnasiet, och visste inte ens när jag låste cykeln hur jag skulle rösta.

Så jag röstade helt konstigt och ogenomtänkt.

Korkat. Eller demokratiskt?


Inga kommentarer: