tisdag, juni 09, 2009

Mitt sommarloooooov...?

I helgen började mitt so called sommarlov. Sommarlovet började i fin sommarlovsanda med tantfika med Tant Johanna och Tant Strutluvan i solen på ett tantfik. Aaaahhh... Sen fortsatte det med att jag åkte till Jakob och slängde upp en tapet på en vägg och därmed gjorde Jakob mycket lycklig. Mig själv gjorde jag träningsvärkig i häcken, eftersom jag alltid använder jättekonstiga muskler just när jag tapetserar, som jag inte använder annars. Söndagen bestod av röstning och att vara provdocka när Marina övade fräkensminkning inför nya Josef Fares-filmen som hon maskörar i.

Igår tog så ett sedan länge efterlängtat event fart; Shawn Kinley, impropedagog från Canada kom för att hålla improkurs för mig och mina improvänner. En heldag impro. Skoj! Men... jag började liksom känna mig lite trött och inte fullt så engagerad som jag skulle vilja vara... Jaja, det blir väl bättre imorrn tänkte jag, och cyklade hem i tjugo minuters uppförsbacke för att kasta mig in i hemmet och fixa mat och mig själv för att sedan åka och dansa till klockan elva på kvällen.

Ni börjar se mönstret?

Just nu sitter jag här och känner mig relativt utvilad. Men... om 1,5 timme ska jag cykla till sjukgymnasten och där ta ut mig fysiskt för att sedan kasta mig till teatern för improkurs hela eftermiddagen och kvällen. För att sedan cykla hem för att tvätta och skriva projektarbete till den där kursen som jag skulle varit klar med i januari. För att sedan åka och impra hela kvällen och eftermiddagen igen. För att sedan...

Inser att mitt sommarlov börjar nånstans kring midsommar istället. Fast då ska jag ju ha fest för en massa folk... Ok då. Efter midsommar. Fast... då börjar jag sommarjobba ju. Ööö...

Nej, jag känner mig inte stressad. Men jag är trött i musklerna. Speciellt in the rear end. Tapetmusklerna. Nån som vill komma och massera Ozzys stjärt?


Inga kommentarer: