måndag, december 19, 2005

Vad ska bort?

Hej igen kära läsare. Alla två.

Idag klappade alltså Ozzy ihop och insåg att det inte går längre. Något måste tas bort ur hennes liv. Vad ska jag ta bort? Flest röster vinner.

1: Skolan. Påfrestande men nödvändig för att nån gång få ett riktigt jobb. Rolig när man har ork, för jävlig när man är utsliten, till exempel nu.

2: Impron. Ungefär det enda som är riktigt roligt. Fast å andra sidan jobbigt eftersom nästan ingen där tar ansvar. Kan bero på att jag är en ansvarsmänniska som fixar allt hela tiden. Impron är rolig när vi har föreställningar eller after work, men repetitionerna sliter nåt enormt, speciellt då övriga medlemmar ofta är borta och vi får köra på minimalt antal personer eller ställa in.

3: En midsommarnattsdröm. Kan bli ekonomiskt vinstbringande. Känns också väldigt roligt att få bygga mask och spela maskspel igen. Å andra sidan är det bara jag i hela gruppen som kan bygga mask, vilket innebär att jag inte bara måste bygga mina egna, jag måste också lära alla andra i gruppen hur man gör. Ska dessutom producera föreställningen, vilket inte alls känns roligt, men ingen annan kommer ta på sig det. Jag kommer dessutom från orten där vi ska spela och är halvkändis där, vilket är en fördel när man ska klämma folk på pengar.

4: Företaget. Tjänar feta pengar på jobben, men dom är mycket tröttande och psykiskt påfrestande. Fast om jag tar de jobb jag får så behöver jag inte ha några andra extrajobb för att ha fett med pengar. Gillar pengar. Har gnagt på ramarna tillräckligt i mitt liv.

Varsågoda. Bestäm över mitt öde. Kan förresten tillägga att jag senaste månaden tagit bort mitt sekreterarskap i Improns styrelse. Det räckte inte.

Nu ska jag göra såna viktiga saker som att stirra in i en vägg och inte veta var jag är nånstans.

8 kommentarer:

brelovich sa...

Fimpa allt ansvar för impron, men fortsätt vara med på allt det roliga. Det verkar vettigast.

Du kan ju inte slänga allt det roliga, men ansvaret för impron verkar vara något du kan slippa...

Anonym sa...

Hm, jag tycker att du ska skippa midsommarnattdrömmen, eller se om du får tag i nån som kan lika mycket som du så du inte behöver ha allt ansvar...iofs är det ju ett stressmoment i sig, att få tag i nån. Skit i den helt då, tycker jag. Gört!

KuriÅsa sa...

Än så länge leder alltså midsommarnattsdröm. Att bara ta bort ansvaret för impron räcker inte, jag kommer ändå spendera lika många timmar där.

KuriÅsa sa...

Fast det suger verkligen balle att ta bort ett projekt som man själv dragit igång. :O(

Anonym sa...

en midsommarnattsdröm, helt klart.

KuriÅsa sa...

oj två röster på den

KuriÅsa sa...

Konstigt att ingen röstar på skolan

brelovich sa...

Ja, det är konstigt. Vill du att vi skall rösta på skolan?

Vill du sluta skolan så gör det! Men det verkar ju inte som om du gillar konsekvenserna av det...