onsdag, december 14, 2005

Fortsättning på föregående inlägg

Härrägyd

Hjärnan bara spinner och spinner. (Spinner som i rallybil som spinner på stället, inte spinner som i katt som har det gött.) Kan inte vila en sekund. Idag åkte jag till praktiken en timme i förväg, dvs kl sju på morgonen, för att hinna förbereda. Sen gick det i ett, slängde i mig en bit smaklös paj under den lilla 20-minutersrasten jag hann snika åt mig. Lektioner till tre. Jobbade på en rapport till halv sex. Då var det nästan inte en jävel kvar på skolan. Åkte in till stan för att sätta mig på ett café och koppla av i 40 minuter innan jag var tvungen att åka till teatern. Gick till cafét. Och tog upp en skolbok och läste dom 40 minuterna. Vagnen till teatern, titta teater, iofs jätteroligt, men också uppsnurrande av hjärna. Kom hem halv elva. Nu sitter jag här och försöker slappna av. Det går inte. Jag försökte slösurfa, men det gick inte. Hjärnan spinner. Bearbetar allt som hänt idag. Och så måste jag fixa fram en låt + text tills imorrn. Och packa ner en massa böcker som Pontus ska låna. Förresten kom jag på en massa saker på vägen hem, en massa projekt jag borde dra igång. Som verkligen skulle behöva dras igång. Och så kom jag på att vi inte har köpt nån present till vår handledare att lämna imorrn, vilket gör att vi måste åka dit på fredag. Också.

Undrar vilket som skulle vara det bästa sättet att få ner hjärnvarven. Bada. Men det tar typ 20 minuter att tappa upp, och vid det laget borde jag verkligen sova eftersom jag måste vara i skolan tidigare imorrn och kopiera texten.

Och inte får man längta efter julen heller längre. Tror jag behöver en fyllefest.

1 kommentar:

brelovich sa...

Du behöver fyllas med sprit, eller något liknande, så att du är bakfull i ett par dagar och håller dig lugn.