måndag, april 26, 2010

Jag gör... absolut ingenting?

Fre 16 april blev jag ju arbetslös ja. Fast hittills måste jag säga att... jag har inte varit arbetslös alls. Har ju knappt hunnit sitta på Retro Deluxe och Drömma och prata bort en eftermiddag. Har istället flängt runt på diverse kundmöten och annat improrelaterat och förmodligen dragit in en rejäl hacka, både till dem och till mig.

Men idag... är jag arbetslös. Har inget möte som väntar. Har inga arbetsuppgifter som ropar på mig. Jo en. Ska beställa lite fikabröd till morgondagens improkväll. Och någon gång i eftermiddag - när jag känner för det - skall jag åka till Fredrik och planera danskurs. Och sen ska jag dansa.

Älskade dans. Hade jag inte haft den nu hade jag kanske klättrat på väggarna, fått spuck och tillbringat alldeles för många kvällar på diverse ölhak. Och jag hade fikat på café, varje dag. Så ofta att det blivit slentrian och långtråkigt.

Innan jag började på lärarprogrammet för drygt fem år sedan var jag arbetslös i perioder. Undrar hur jag stod ut med det? Man blir ju tokig av att göra ingenting! Som tur är är jag dock en väldigt kreativ och pysslig person. Så idag står följande på schemat: städa lite, färga håret, kanske sy om lite kläder, kanske laga lite mat. Sen dans.

En väldigt trevlig dag låter det som. Om man nu bara kunde komma ihåg att njuta av att ha absolut inte en enda tid att passa.


Inga kommentarer: