tisdag, april 06, 2010

Den grå, grå, grå, grå tisdagmorgonen

Idag har jag träningsvärk i HELA KROPPEN! Första dagen efter påsk och JAG VILL INTE!

Jag vill inte gå upp ur sängen. Den är jättevarm och jättebekväm och om jag går upp så måste jag jobba, söka jobb, ringa lata hantverkare, försöka få tillbaka pengar från Västtrafik (hur värdelöst får ett biljettsystem bli? Hur mycket pengar kan ett företag tjäna på ett dåligt biljettsystem innan samhället reagerar och STÄMMER SKITEN UR VÄSTTRAFIK?) och där tappade vi tråden.

Och så har jag pengaångest. Hur ska jag ha råd med allt jag ska ha råd med i sommar? Och hur ska jag klara mig fram tills dess?

Blark. Blurk. Bajskårv.

Hasar mig upp ur sängen. Fryyyyser. Tar på lite kläder. Tar på strumpbyxor. Hål på tån. Ozzy låter som ett barn som bråkar med mamman som försöker klä på henne. "Neeeee fuuuuula inte doooom!" Buhu buhu. Mamman (jag) går och hämtar ett annat par. Tar på dem på det kinkiga barnet (också jag). Jaha. De var också trasiga. "Neeeheheeeee dumma dumma fula inte dom!" Och där har jag fastnat.

Mamma hämta nya. Jag orkar inte.


1 kommentar:

Cecilia N sa...

Dumma strumpbyxor med hål på tån har ett liv efter döden om du låter dem ha det:
http://cessistickar.blogspot.com/2009/10/ot.html